Filarmonica orădeană le oferă iubitorilor muzicii clasice, în spectacolul de joi, un program cu lucrări cunoscute: Uvertura Oberon, de Weber, Concertul nr. 1 pentru vioară şi orchestră în sol minor, op 26, de Bruch, şi Simfonia a V-a în do minor, op 67, a lui Beethoven.

"Uvertura la Oberon şi-a câştigat locul în repertorii datorită exuberanţei şi modului în care compozitorul surprinde caracterele eroilor. Concertul pentru vioară al lui Bruch este o lucrare care se alătură marilor concerte pentru vioară tot prin această prismă, a popularităţii la public. Despre Simfonia a V-a a lui Beethoven s-au scris biblioteci întregi, sigur că victoria omului, din final, asupra destinului, îi dă acestei simfonii acea notă de optimism de care cu toţii avem nevoie chiar şi în zilele noastre", a descris lucrările directorul artistic al Filarmonicii, Vasile Foica, într-o scurtă conferinţă de presă la care au fost prezenţi atât dirijorul Janko Zzolt, cât şi solistul venit de peste Ocean, violonistul Florin Pârvulescu.

"Îmi pare foarte bine că am şansa să revin la Oradea, se vede că oraşul este foarte interesat să păstreze relaţia cu trecutul", s-a adresat jurnaliştilor artistul, spunând că regretă că nu are foarte mult timp să viziteze oraşul, după ce a rămas plăcut impresionat de Piaţa Unirii.

Florin Pârvulescu este născut în 1971 la Bucureşti, unde a început studiul viorii la Şcoala George Enescu, în 1979 familia sa emigrând în Statele Unite ale Americii, unde a fost admis la celebra Şcoală Julliard, pentru ca în 1989 să înceapă cursurile Conservatorului din Peabody.

Câştigător a numeroase premii, Florin Pârvulescu a fost membru al Orchestrei Simfonice din St. Louis până în 1996, în prezent fiind violonist al Orchestrei Simfonice din San Francisco, unde este apreciat, conform San Francisco Chronicle, pentru "tonul strălucitor virtuozitatea pirotehnică".

Tot săptămâna aceasta, vineri seară, la Filarmonica din Oradea va mai avea loc un spectacol, susţinut în cadrul proiectului Imaginarium de pianistul Horia Maxim împreună cu formaţia sa camerală, concertul urmând să fie "completat" vizual şi prin proiecţii de imagini în timpul interpretării pieselor din program.