După cum se ştie, Instituţia Arhitectului Şef a elaborat un nou regulament de publicitate în Oradea, pe marginea căruia a organizat, la finalul lunii septembrie, o dezbatere publică, întâlnirea lăsându-se cu scandal şi cu plecarea din sală a directorului adjunct Adriana Lipoveanu.

La aproape trei săptămâni de la eveniment, consilierul UDMR Kirei Melinda - care nu s-a dus la dezbatere - a ieşit să-şi spună public nemulţumirile în legătură cu regulamentul propus, recunoscând însă că nu şi-a prezentat obiecţiunile şi executivului local.

Regulament cu hibe

Kirei a arătat că la capitolul în care se specifică unde este interzisă amplasarea mijloacelor de publicitate municipalitatea a introdus expresia "pe clădirile monument şi cele neclasate ca monument". Consilierul UDMR a atras atenţia că, astfel, se poate înţelege că nu se vor putea pune reclame pe niciun fel de clădiri. "Legea la nivel naţional vorbeşte doar de clădirile monument istoric. În plus, în regulamentul local nici nu sunt definite clădirile neclasate, ar putea fi toate", a spus Kirei.

De asemenea, aceasta a atras atenţia că înlocuirea, într-un alt articol, a termenului "aviz" cu "acord temporar" ar putea crea confuzii cu un alt termen, "acord de publicitate temporară", din acelaşi document.

În discursul său, Kirei a vorbit şi despre inexistenţa în regulament a unui capitol care să enumere taxele de ocupare a spaţiului public, acestea apărând doar în proiectul de taxe şi impozite locale. 

Kirei va "semnaliza" problemele

Răspunzând întrebărilor jurnaliştilor, consiliera a recunoscut că nu a sesizat Primăria sau Instituţia Arhitectului Şef în legătură cu neregulile sau inexactităţile pe care le-a descoperit. Întrebată din ce motive, Kirei Melinda n-a furnizat un răspuns coerent, lăsând doar să se înţeleagă că propunerile ei făcute în plen nu sunt luate în considerare şi, ca atare, a dedus că şi obiecţiunile ei în legătură cu regulamentul ar avea aceeaşi soartă.

"Mi-ar plăcea să am o relaţie directă şi nu prin presă. Din păcate, în cadrul şedinţelor de comisii şi de plen, când vin cu argumente, reacţia nu este chiar adecvată", a afirmat consilierul UDMR.

Kirei a dat impresia că nici măcar nu s-a gândit să depună în scris observaţiile. "Vă mulţumesc pentru idee, aveţi perfectă dreptate. Voi semnaliza (!) aceste lucruri", le-a spus aceasta jurnaliştilor.

Este posibil ca Regulamentul de publicitate din Oradea să fie propus spre adoptare în Consiliul Local în şedinţa ordinară a lunii octombrie.

Citeşte aici cum s-au certat reprezentanţii firmelor de publicitate cu cei ai Primăriei, la dezbaterea pe regulamentul de publicitate.