În ultimii ani, oraşul Oradea a trecut printr-un proces amplu de transformare cu sprijinul fondurilor europene. Primăria Oradea a implementat şi este în curs de implementare a proiectelor europene în valoare de 600 de milioane de euro, care au schimbat în bine faţa oraşului şi au adus o creştere a calităţii vieţii, Oradea devenind oraş fruntaş în atragerea de fonduri europene.

S-au realizat investiţii majore în sistemul de termoficare, în sistemul de sănătate, prin modernizarea şi dotarea spitalelor, investiţii în infrastructură şi mobilitate, prin realizarea de poduri şi pasaje supraterane şi subterane, s-au modernizat străzi şi s-au construit drumuri noi, cum ar fi drumul expres, transportul în comun a fost îmbunătăţit prin achiziţia de tramvaie şi autobuze noi, iar în prezent se lucrează la extinderea liniilor de tramvai din Calea Aradului, care vor lega această zonă de Cantemir. Au fost reabilitate termic 45 de blocuri şi continuăm reabilitarea acestora, am pus în valoare patrimoniul prin reabilitarea Cetăţii, a bisericilor şi a unor clădiri transformate apoi în muzee, spaţiile pietonale au fost extinse, iar zona centrală a fost modernizată, am amenajat noi parcuri şi coridoare verzi, dar ne-am axat şi pe dezvoltarea turismului de agrement.

"Pentru perioada de programare 2014-2020, Primăria Oradea a accesat 70 de proiecte cu o valoare de 350 de milioane de euro, Oradea valorificând astfel cu succes şansa fondurilor europene. Dacă mai adăugăm alte 250 de milioane de euro din perioada de finanţare 2007-2013, putem spune că în 8 ani de zile din perioada mandatului primarului Ilie Bolojan, 600 de milioane au fost atrase în Oradea. Acest lucru se vede începând de la reabilitarea Pieţei Unirii, se vede în serviciile publice, inclusiv cele de alimentare cu energie termică, serviciile de alimentare cu apă şi canalizare. Tot ce a însemnat proiecte de infrastructură a fost o prioritate pentru Primăria Oradea, aceasta nu a ratat nicio oportunitate ca să acceseze fondurile europene", a declarat Marcel Boloş, ministrul Fondurilor Europene, prezent vineri în Oradea la inaugurarea primului pasaj rutier subteran din oraş, Pasajul Magheru, realizat tot pe fonduri europene. Ministrul Boloş a vizitat şi câteva şantiere pe fonduri europene aflate în lucru, cum ar fi cele pentru reabilitarea malului stâng al Crişului Repede şi reabilitarea Pieţei Ferdinand, care urmează să fie finalizate.

Continuarea implementării proiectelor pe fonduri europene şi atragerea de noi fonduri europene rămâne o prioritate pentru Oradea şi în viitorul exerciţiu de finanţare.

"Oraşul nu se poate dezvolta fără susţinerea investiţiilor din fonduri europene. Vom continua modernizarea oraşului Oradea, în aşa fel încât Oradea să rămână pe traiectoria de dezvoltare europeană pe care se află acum. Ne vom concentra în anii ce urmează să atragem fonduri pentru cele mai mari programe de investiţii şi suntem deja pregătiţi cu studii de fezabilitate şi proiecte pentru liniile ce urmează să se deschidă. Anul acesta şi anul viitor vom începe noi lucrări de investiţii, dintre care unele sunt în stadiul de aprobare a proiectelor, altele sunt deja în licitaţie, şi ne pregătim cu proiecte pe care le vom depune pentru viitorul ciclu de finanţare. În următoarele săptămâni vom începe lucrările la reabilitarea bulevardului Nufărul-Cantemir. Un alt proiect major la care urmează să demarăm lucrările anul viitor este realizarea pasajelor subterane din Centrul Civic, dar şi reabilitarea Pieţei Cetate şi transformarea acesteia într-un centru modern pentru comercianţi şi orădeni. În viitorul ciclu de finanţare ne dorim să mai realizăm două pasaje subterane, unul la magazinul Crişul, iar celălalt la Gară, unde, în parteneriat cu Consiliul Judeţean Bihor, vom realiza un centru intermodal de transport metropolitan integrat. Alte proiecte importante pentru turismul de agrement pe care le vom cuprinde în finanţare europeană sunt Grădina Urbană Nufărul şi Grădina Termală Ioşia", a declarat Florin Birta, viceprimarul Oradiei şi candidat la Primăria Oradea.

În ceea ce priveşte dezvoltarea judeţului Bihor, sunt câteva proiecte strategice pe care, dacă le realizăm în anii următori, judeţul are condiţii pentru dezvoltare, iar dacă nu vor fi realizate, atunci judeţul nostru va rămâne în urmă, aşa cum se întâmplă astăzi.

"Aceste proiecte sunt Autostrada Transilvania, reabilitarea drumului naţional DN 76 de la Deva spre Oradea, care este o necesitate, pentru ca zona Beiuş-Ştei să se dezvolte, şi angajamentul nostru luat împreună cu ministrul transporturilor este că până la 1 decembrie se va circula anul acesta în bune condiţii de pe dealul Bitii până la Oradea. De asemenea e nevoie să atragem în continuare bani europeni pentru a pune Bihorul pe harta României. Legătura oraşului Oradea cu viitoarea autostradă, finanţată din bani europeni, este un astfel de proiect, lucrările vor începe în cursul anului viitor şi în felul acesta Oradea va fi legată de sistemul european de autostrăzi. Un alt proiect important pe care îl vom începe în perioada imediat următoare este cel de realizare a drumului expres Oradea - Arad. Este un proiect major, pentru că în afară de dezvoltarea zonei Salonta - Tinca - Chişinău Criş spre Arad, va dezvolta şi culoarul de transport între cele două autostrăzi Transilvania şi Coridorul 4, dar şi culoarul de transport strategic european din nordul spre sudul Europei, în zona de Sud-Est. În felul acesta, revizuind împreună cu partenerii noştri din Arad studiul de fezabilitate, care a fost din păcate abandonat de zece ani de zile, vom introduce acest proiect pentru finanţare din bani europeni, şi în felul acesta şi judeţul în partea de Sud-Vest va fi conectat cu sistemul european de autostrăzi", spune primarul Ilie Bolojan, candidat la preşedinţia Consiliului Judeţean Bihor.

Comandat de PNL Bihor, cod mandatar financiar 21200012