Asociaţia Pro Infrastructură a dat publicităţii, luni, noi imagini cu tronsonul de 5,35 kilometri ai Autostrăzii Transilvania în Bihor (A3) între Biharia şi graniţa cu Ungaria.

Potrivit postării de pe pagina de Facebook a organizaţiei, filmarea a fost făcută pe 15 august, când era o zi liberă, motiv pentru care pe şantier nu se lucra. Asociaţia a remarcat, totuși, ritmul susţinut al lucrărilor de la începutul acestora și până în prezent, apreciind că acestea ar putea fi gata în vara următoare.

"Cei de la Trameco (Selina) au avansat foarte bine în ultimele săptămâni, atât pe partea de terasamente, cât şi la structurile nodului Biharia şi la pasajul peste calea ferată Satu Mare-Oradea. În acest ritm, sunt şanse bune ca autostrada să fie gata în vara lui 2020, asta dacă şi responsabilii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere vor achita rapid facturile emise de constructor", arată API.

Lucrările la lotul Biharia - Borş (5,35 km) din Autostrada A3 au demarat la începutul anului. Peste graniţă, şi vecinii unguri lucrează la propriul lor tronson de autostradă şi au toate şansele să fie gata înaintea lotului din România.

"Ciotul" de autostradă de lângă Oradea va fi practic a doua conexiune a României cu reţeaua europeană de autostrăzi şi urmează a se conecta cu Autostrada M4 din Ungaria. Tronsonul din ţara vecină, aflat în prezent în lucru, are însă toate şansele să fie gata mai devreme, la începutul anului 2020.

Pe de altă parte, Pro Infrastructura atrage atenţia că bucăţile din A3, în continuare, până la Suplacu de Barcău sunt în întărziere cu licitaţii lansate încă din august 2017. 

"Sectorul Biharia-Chiribiş este încă în contestaţii, după o serie de decizii neinspirate ale celor din CNAIR. Pe segmentul Chiribiş-Suplacu de Barcău contestaţiile s-au finalizat deja de două luni, dar semnarea contractului cu noul antreprenor (Construcţii SA) se lasă aşteptată. Pe cele trei tronsoane scoase la licitaţie în 20.03.2019, însumând aproape 56 km între Suplacu de Barcău şi Nădăşelu, depunerea ofertelor a fost amânată... din nou... pentru că oficialii CNAIR nu au fost în stare să răspundă clarificărilor cerute", scrie API.

Valoarea lucrărilor la tronsonul între Biharia şi Borş este de 28,5 milioane euro (fără TVA). Contractul cu asocierea de firme Trameco Bihor – Vahostav (Slovacia) – Drum Asfalt – East Water Drillings a fost semnat în decembrie anul trecut, însă lucrările au început abia în primăvara acestui an, din cauza vremii. Termenul contractual de desfăşurare a lucrărilor este de 15 luni.

HotNews aminteşte că, în repetate rânduri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a promis că tronsonul Biharia - Borş va fi dat în folosire la finalul anului 2019, lucru ce pare însă greu de realizat.