Asociaţia Pro Infrastructură a publicat, la finalul săptămânii trecute, prima filmare din dronă realizată pe lotul de 5,35 km al Autostrăzii Transilvania în Bihor.

"Astăzi avem o mică premieră: prima filmare din dronă de pe mini-lotul de 5,35 km dintre graniţa cu Ungaria şi Biharia, parte din Autostrada A3 Suplacu de Barcău-Borş. În imagini puteţi vedea zona nodului rutier Biharia, intersecţia A3-DN19. Stadiu este unul incipient: decopertări, depozite de agregate/materiale, lucrări la organizarea de şantier, construirea drumurilor tehnologice", se arată pe pagina de Facebook a Asociaţiei.

Sursa citată publică şi imagini din dronă cu şantierul, precizând că "antreprenorul general (Trameco, parte din grupul Selina) nu a terminat încă proiectul tehnic şi autorizaţia de construire nu este emisă.

"Contractul a fost semnat abia pe 13.12.2018 şi prevede 4 luni de proiectare şi alte 15 de execuţie efectivă în teren. Tronsonul va fi gata prin vara anului viitor, în cel mai optimist scenariu", arată sursa citată.

După cum BIHOREANUL a mai scris, utilajele grupului de firme Selina, din care face parte şi Trameco, cea care în asocierea cu o firmă din Slovacia a câştigat licitaţia pentru reluarea lucrărilor la Autostrada Transilvania pe două subsecţiuni ale tronsonului bihorean. Organizarea de şantier a început în urmă cu circa două săptămâni. "Facem organizarea de şantier, deplasăm în teren materiale de construcţii pentru realizarea unor platforme şi compactarea pământului, şi pregătirea terenului, prin realizarea unor drumuri tehnologice de acces la şantier", declara atunci pentru BIHOREANUL, patronul Selina, Beniamin Rus.

Valoarea contractului se ridică la 28,5 milioane euro fără TVA, iar termenul de execuţie 19 luni.

Lucrările pentru acest tronson vor fi realziate de firma Trameco, în asociere cu compania Vahostav din Slovacia, care a câştigat licitaţia organizată anul trecut de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru proiectarea şi execuţia subsecţiunii 3C3 a autostrăzii, între Borş şi Biharia (în lungime de 5,35 km), pentru care a şi semnat contractul.

De asemenea, asocierea a câştigat licitaţia şi pentru subsecţiunea 3C2, între Biharia şi Chiribiş (28,55 km), pentru care, însă, rezultatul a fost contestat de una dintre asocierile de firme competitoare, Strabag-Straco. Pentru subsecţiunea 3C1, între Chiribiş şi Suplacu de Barcău (26,35 km), CNAIR nu a încheiat nici în prezent analizarea ofertelor.

Patronul grupului de firme Selina afirma, în declaraţia făcută ziarului, că pe subsecţiunea dintre Borş şi Biharia proiectarea este în faza finală, urmând apoi să fie avizată de CNAIR. "Nici nu mă gândesc ca în primăvara asta să nu începem lucrările de execuţie propriu-zisă", a spus Beniamin Rus.