Ionel Avrigeanu, liderul grupului PNL din Consiliul Judeţean, a prezentat, vineri, jurnaliştilor orădeni, zeci de fotografii care arată că „marea asfaltare” cu care se laudă conducerea judeţului, adică programul de aşternere a unor covoare asfaltice, este o operaţiune contrară interesului public al bihorenilor, al transportatorilor şi al turiştilor care vin în judeţ.

Cu susu-n jos

În conferinţa de presă susţinută la sediul PNL Bihor, Avrigeanu a spus că a verificat lista tronsoanelor de drumuri judeţene „pe care în aceste zile se desfăşoară marea asfaltare”, listă ce prevede aşternerea de covoare asfaltice pe tronsoane de drum ce însumează 50 kilometri, „ca să vedem situaţia drumurilor judeţene” din diferite zone, atât cuprinse în program, cât şi neincluse în el, concluzia fiind că aceasta se face pe drumuri în stare bună, dar nu şi pe cele pline de gropi şi denivelări.

Avrigeanu a dat mai multe exemple, între care DJ 767 E Oşorhei-Copăcel, DJ 768 Ginta-Rohani-Căpîlna, DJ 762 A Ginta-Căpîlna, DJ 797 Cheresig-Toboliu-Cefa etc, unde carosabilul e plin de denivelări şi cratere, dar care nu au fost luate în considerare de către CJ în vederea reparării lor, cu toate că acest lucru a fost cerut de către consilieri judeţeni ai PNL, de către primari, localnici şi firme de transport.

„În schimb, la Sâniob s-a asfaltat pe teritoriul satului 2 kilometri de drum, chiar dacă era în stare bună. La fel, din sensul giratoriu din centrul Salontei spre ieşirea către Tulca-Tinca, pe DJ 795”, a spus Ionel Avrigeanu.

De asemenea, acesta a criticat şi faptul că firmele desemnate de CJ să toaletarea drumurilor judeţene nu taie vegetaţia de pe marginea acestora, fără a fi penalizate. "Dacă încerci să ocoleşti boscheţii ajungi în mijlocul drumului, dacă stai pe banda ta te alegi cu zgârieturi pe maşină", a spus liberalul.

Fără speranţe de la Mang şi Bodea

Liderul consilierilor PNL l-a citat pe preşedintele CJ, Pasztor Sandor, care a justificat aşternerea de covoare asfaltice declarând public că „trebuie continuate lucrările de investiţii în infrastructură pentru că trebuie să ajutăm comunităţile să se dezvolte”, întrebând, însă, „cum ajutăm comunităţile să se dezvolte în condiţiile în care drumurile judeţene arată aşa cum arată?”.

Avrigeanu a insistat, afirmând că cele mai proaste drumuri judeţene sunt cele din zona Beiuşului, pur şi simplu ignorată de conducerea CJ Bihor, şi precizând că „nu am mari speranţe de la vicepreşedinţi (n.r. – Ioan Mang şi Traian Bodea), pentru că nu apără zona Beiuşului”.

PNL-istul a avertizat că opoziţia din CJ va monitoriza întregul program de covoare asfaltice, iar „atunci când se va termina marea asfaltare” va cere explicaţii conducerii instituţiei, pentru a răspunde public de ce a preferat să cheltuiască sume importante pe drumuri care nu necesitau intervenţii, dar a „uitat” de cele unde trebuie făcute reparaţii serioase, ce presupun decopertări şi consolidări ale patului drumului.