Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Oradea a anunţat, joi, că a fost închis punctul temporar de trecere a frontierei, deschis în luna noiembrie a anului trecut la Santăul Mare pentru transportul de materiale de construcţii, mai precis pietriş, pentru şantierul autostrăzii M4 care va ajunge până la graniţă. 

"Începând de azi, 01.08.2019, autorităţile de frontieră maghiare ne-au informat că punctul temporar de trecere a frontierei de la semnul de frontieră G20, între localităţile Santăul Mare (România) şi Nagykereki (Ungaria), deschis în data de 06.11.2018 în scopul efectuării unor transporturi de materiale de construcţii  s-a închis, deoarece contractul de parteneriat s-a finalizat", a transmis, printr-un comunicat, comisarul şef Laura Bondar, purtătorul de cuvânt al ITPF Oradea. 

Concret, este vorba de contractul de parteneriat dintre firma care realizează autostrada şi cea care a furnizat pietrişul.

Potrivit informării, de la deschiderea punctului de trecere a frontierei, adică din luna noiembrie a anului trecut, acesta a fost tranzitat în total de 60.000 de camioane, în medie 400 de camioane pe ambele sensuri, de intrare, respectiv de ieşire din ţară. 

Datele arată, deci, că din România, inclusiv din Bihor, au fost duse circa 30.000 de camioane cu pietriş prin punctul de trecere de la Santăul Mare, camioane care s-au întors în ţară, goale, prin acelaşi punct de frontieră. 

Autostrada M4 din Ungaria ar urma să fie gata la începutul anului viitor. Ea va fi legată cu viitoarea Autostradă Transilvania, prin Borş.