Bihorenii au învăţat să se deplaseze mult mai puţin mai ales pentru cumpărături, la farmacii şi în parcuri de când au fost impuse restricţiile pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus, arată un raport realizat şi publicat de Google.

Compania a realizat acest raport pentru a sprijini autorităţile să vadă care este răspunsul cetăţenilor la regulile de distanţare socială în contextul pandemiei de COVID-19 şi l-a detaliat pentru România şi apoi pentru fiecare judeţ din ţară. Analiza a fost întocmită în baza datelor colectate de Google Maps de pe telefoanele utilizatorilor.

Aceasta arată că în judeţul Bihor frecvenţa de deplasare în cumpărături, altele decât de alimente, şi pentru recreere (retail & recreation) a scăzut cu 80% la finalul lunii martie, comparativ cu datele de bază (valoarea mediană din perioada 3 ianuarie – 6 februarie).

Ieşirile la cumpărături de alimente şi la farmacii (grocery & pharmacy) au scăzut şi ele treptat în luna februarie şi martie, fiind, pe 29 martie, mai mici cu 59%. Deplasările în zone de tranzit, cum ar fi staţii de autobuz şi tramvai, sunt mai puţine cu 64%.

Frecvenţa deplasărilor la locul de muncă a scăzut cu 38%, iar ieşirile în parcuri şi grădini publice cu 39%. În schimb, arată raportul Google, a crezut frecvenţa deplasărilor în zonele de locuit cu 14%.

Compania a făcut studiul cu ajutorul datelor colectate de Google Maps, acestea fiind influenţate de setările utilizatorilor şi de conexiunea la internet.

La nivel naţional, în medie, deplasările au scăzut cu 81% pentru retail şi recreere, cu 53% pentru  cumpărături de alimente şi farmacii, cu 60% în parcuri şi grădini publice, cu 72% în staţiile de transport public şi cu 39% la locurile de muncă. Mobilitatea în zonele rezidenţiale a crescut cu 15%.