Printr-un comunicat intitulat victorios „Încă 3 secţiuni din Autostrada Transilvania intră în linie dreaptă”, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat, vineri, că a retransmis Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, spre validare, documentațiile de atribuire aferente mai multor proceduri de achiziție publică privind lucrări de proiectare şi execuţie.

Toate cele trei documentaţii au în vedere, însă, trei subsecţiuni ale viitoarei Autostrăzi. Conform CNAIR, o primă documentaţie este aferenţă „subsecţiunii 3A2 Nădăşelu – Mihăieşti” (pe teritoriul judeţului Cluj), în lungime de 16,80 kilometri, precum şi subsecţiunii 2B1 (pe teritoriul judeţelor Cluj şi Sălaj), în lungime de 13,26 kilometri. Pentru ambele subsecţiuni durata contractului ar urma să fie de 96 luni, din care 12 luni pentru proiectare, 24 luni pentru execuţie şi 60 luni (5 ani) perioada de garanţie a lucrărilor.

O a doua documentaţie despre care CNAIR spune că a trimis-o ANAP în vederea validării se referă la proiectarea şi execuţia subsecţiunii 3B2, între Zimbor şi Poarta Sălajului (pe teritoriul judeţului Sălaj), în lungime de 12,24 km. Şi în acest caz, durata contractului ar urma să fie tot de 96 luni, din care 12 pentru proiectare, 24 pentru execuţie şi 60 pentru garanţie.

A treia documentaţie vizează o subsecţiunea 3B5, între Nuşfalău (judeţul Sălaj) şi Suplacu de Barcău (judeţul Bihor), în lungime de 13,554 km, parte a secţiunii 3B Mihăeşti – Suplacu de Barcău. Traseul acestei subsecțiuni începe la km 66+500.

La km 67+740, aceasta va intersecta şoseaua naţională DN1H (Aleșd – Nușfalău - Șimleul Silvaniei – Jibou - Rastoci) deviat, fiind prevăzut nodul rutier Nușfalău. Începând cu km 70+000 și până la sfârșitul secțiunii 3B (km 80+054), traseul autostrăzii se va desfășura într-o zonă plată, paralel cu calea ferata 413 (Șimleul Silvaniei - Săcuieni Bihor) și cu DN 19B (Săcuieni - Marghita - Nușfalău), până la intersecția cu drumul comuncal DC 93 (Marca - Port).

În ce priveşte această subsecţiune, durata contractului prevăzută de CNAIR este de 84 luni, din care 6 pentru proiectare, 18 pentru execuție a lucrărilor și 60 de luni perioadă de garanție a lucrărilor.

Dupa reverificarea și aprobarea acestora de către ANAP, CNAIR va publica anunțurile de participare în cadrul platformei SICAP (Sistemul Informatic Centralizat pentru Achiziţii Publice).

În ce priveşte partea bihoreană a Autostrăzii Transilvania, în luna decembrie a anului 2018 şeful CNAIR, Narcis Neaga, a semnat la Oradea contractul pentru proiectare şi execuţie a unui lot de numai 5,35 km, între Borş şi Biharia, cu asocierea dintre firma orădeană Trameco (parte a grupului Selina) şi firma slovacă Vahostav.

Deşi această asociere a câştigat şi lotul 3C2, în lungime de 28,55 km, între Biharia şi Chiribiş, în prezent ofertele sunt reanalizate ca urmare a unei contestaţii depuse de concurenţii de la Strabag-Straco.

Pentru cel mai mare lot de pe teritoriul judeţului, între Chiribiş şi Suplacu de Barcău, în lungime de 26,35 km, CNAIR nu a încheiat nici în prezent analizarea ofertelor în urma licitaţiilor organizate în urmă cu un an.