Societatea feroviară Astra Trans Carpatica (ATC), aparţinând milionarului Valer Blidar, a anunţat că va lansa în decembrie, odată cu intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor, un tren de lux pe ruta Timişoara, Arad, Oradea, Cluj.

Potrivit Ziua de Cluj, vagoanele automotorului, cumpărat de la Căile Ferate din Danemartca, sunt dotate cu sisteme de informare a pasagerilor, sisteme de entertaiment audio-video, internet, prize pentru curent electric, intalaţii performante de aer condiţionat şi încălzire.

"Este un tren occidental, doar în România şi Danemarca circulă astfel de garnituri. E un automotor destinat liniilor neelectrificate sau electrificate parţial. Am hotărât ca primul tren de acest gen să circule pe ruta Timişoara – Baia Mare, urmând ca din decembrie, odată cu introducerea noului mers al trenurilor, să plece de la Timişoara două trenuri cuplate până la Oradea, de unde să se separe, unul spre Cluj-Napoca, unul spre Baia Mare. Avem în tren zone business şi economic", a declarat Valer Blidar, care controlează compania feroviară şi fabrica de material rulant Astra Vagoane Călători Arad.

ATC Arad a invest 20 milioane euro pentru înfiinţarea mai multor rute noi. Garniturile sunt compuse din două vagoane articulate, cu o lungime totală de 48 m, au motoare diesel cu emisii scăzute de dioxid de carbon. Capacitatea fiecărei garnituri este de 113 pasageri.

Pe linia ferată internă Cluj - Oradea operează acum companiile CFR Călători şi Transferoviar Călători.

La începutul anului, Transferoviar a anulat câteva trenuri de pe acest traseu, ca urmare a lucrărilor la linie. Principalii jucători pe piaţa naţională de profil erau CFR Călători, Regiotrans, Transferoviar Călători, Interregional Călători şi Ferotrans TFI.