După ce, la începutul lunii august, a anunţat într-o conferinţă de presă că va bate recordul de după 1989 la aşternerea de covoare asfaltice pe drumurile judeţene din Bihor, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Ioan Mang a plusat, spunând că va fi pus asfalt nou nu pe 130 kilometri, cum era planul iniţial, ci pe 150 kilometri, astfel încât anul viitor „să mai rămână de reparat prin covoare asfaltice numai 20 de kilometri”.

Într-o conferinţă de presă susţinută miercuri la CJ Bihor, Mang a prezentat situaţia lucrărilor realizate până acum, care a ajuns, însă, la doar 68,73 kilometri din cei 130,65 km luaţi în considerare în august.

Pe zone

Ioan Mang a prezentat situaţia la zi pe fiecare din cele cinci zone în care a fost împărţit judeţul în Programul de covoare asfaltice, pentru care CJ a alocat în acest an 28 milioane lei.

Astfel, conform spuselor sale, în zona Marghita, executantul, SC Carier SRL, a pus covoare pe 33,6 kilometri din cei 34,8 km incluşi în program. În zona Aleşd, unde lucrează aceeaşi firmă, din 17,3 km, până în prezent s-au realizat 11,6 km, rămânând în lucru porţiuni de drum între Vadu Crişului şi Şuncuiuş, precum şi între Şuncuiuş şi Bălnaca. „Acum, de la Tileagd la Bucea (n.r. – judeţul Cluj, pe DN1) se poate ajunge foarte uşor la Cluj ocolind Piatra Craiului”, a spus Mang, lăudând repararea DJ 108I.

În ce priveşte zona Beiuş, Mang a spus că din 20,85 km s-au făcut 16,85 km, de către SC Asfamixt SRL Biharia, faţă de planul iniţial fiind adăugată şi repararea a 1,8 km din DJ 764H Beiuş – Curăţele. În lucru a mai rămas DJ 709A de la Petrani la Borz. "În acest moment, locuitorii din zona Beiuş pot circula la Cluj pe un drum foarte bun”, a lăudat Mang drumul prin Damiş – Roşia spre Bucea.

În fine, în ce priveşte zona Tinca, din 34,58 km s-au făcut 6,68 km, iar asta fiindcă, spune Mang, au fost contestaţii înainte de semnarea contractului cu SC Imperial Prod Construct SRL Vărăşeni. În lucru mai sunt aici porţiunile de drum de 19 km între Batăr – Belfir – Cociuba Mare – Petid – Şoimi şi de 8,6 km de la Arpăşel la Talpoş prin Batăr.

Oradea, mai târziu

Ioan Mang a spus că pentru zona Oradea contractul de lucrări pe cei 29,8 km a fost semnat abia marţi, 24 septembrie, tot din cauză că au existat contestaţii, executantul fiind SC Drumuri Bihor SA.

În această zonă, a spus vicepreşedintele CJ, a fost suplimentată de la 2 la 3,2 km lungimea de drum dintre Oşorhei şi Copăcel pe care se va aşterne covor asfaltic nou.

„Constructorul ne-a asigurat că va face eforturi să finalizeze lucrările în octombrie”, a mai spus Mang, precizând că în zonele Marghita şi Aleşd acestea vor fi gata în septembrie, iar în Tinca şi Beiuş tot luna viitoare.

„Cu asta, practic, rămân pentru anul viitor foarte puţini kilometri unde se mai pot face reparaţii prin acoperiri cu covoare asfaltice, maxim 20 de kilometri”, a mai spus Mang.

Bani pentru drumuri comunale

Pe de altă parte, vicepreşedintele CJ a amintit că instituţia pe care o reprezintă a alocat 11 milioane lei în această vară şi pentru modernizarea unor drumuri comunale prin pietruiri şi asfaltări.

Mai mult, el a spus că inclusiv la următoarea şedinţă a CJ, programată sâmbătă, „dorim (n.r. – coaliţia UDMR-PSD-ALDE) să preluăm, cu voturile PNL, o porţiune de drum comunal dinspre Balc spre Camăr (n.r. – localitate în judeţul Sălaj), vreo 3 kilometri, pentru a-l transforma în drum judeţean”, motivând că în judeţul vecin drumul este în această categorie şi, preluându-l, CJ îi poate mări lăţimea la 6 metri.

Întrebat ce drumuri comunale s-au reparat din cele 11 milioane lei, Mang a spus că nu cunoaşte această informaţie, dar o va afla. „Sigur, vom discuta cu primarii să vedem în ce stadiu sunt. Este şi în interesul lor să facă, dacă n-au făcut până acum e treaba lor”, a spus vicele CJ.