Compania austriacă Strabag a contestat parţial rezultatul licitaţiei organizate de CNAIR pentru reluarea lucrărilor la tronsonul 3 C al Autostrăzii Transilvania, împărţită în trei loturi, dintre care pentru două - Chiribiş-Biharia şi Biharia-Borş - procedura fusese câştigată la începutul acestei luni de asocierea Trameco SA Oradea - Vahostav SK, a.s. - Drumuri Bihor SA - Drum Asfalt SRL - East Water Drillings SRL.

Strabag a depus contestaţie pentru lotul Chiribiş-Biharia, cu o lungime de 28,55 kilometri, nu şi pentru cel de-al doilea.

În pofida înregistrării contestaţiei, CNAIR poate dispune începerea lucrărilor după rezolvarea ei de către Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor, înainte ca litigiul să ajungă în justiţie, dacă răspunsul dat de CNSC nu va fi cel dorit de Strabag.

De altfel, potrivit informaţiilor BIHOREANULUI, proprietarul grupului de firme Selina, din care fac parte Trameco Oradea şi Drumuri Bihor, se află la Bucureşti pentru a semna contractul cu CNAIR, fapt posibil, în condiţiile depunerii contestaţiei Strabag, cel puţin pentru lotul Biharia-Borş.

Pentru a finaliza autostrada pe cele două loturi câştigate la licitaţie, asocierea condusă de Trameco ar urma să primească de la bugetul de stat suma de 98 milioane euro (fără TVA), garanţia oferită pentru calitatea lucrărilor fiind de 10 ani. 

Pentru lotul al treilea din Bihor (Chiribiş – Suplacu de Barcău) CNAIR nu a decis încă un câştigător, ofertele depuse fiind în evaluare.

Licitaţia CNAIR pentru reluarea lucrărilor pe loturi este a doua din ultimii doi ani, după ce în 2015 compania a reziliat contractul cu asocierea de firme spaniole condusă de Corsan-Corviam, care avea sarcina să continue lucrările după rezilierea de către CNADNR a contractului încheiat în 2004 cu compania americană Bechtel contra unei despăgubiri de 37,2 milioane euro.