Fabrica de mediocri

Universitatea din Oradea este acuzată că trimite în lume, în continuare, doctori impostori, care au diplome de studii, dar în realitate nu ştiu mai nimic. Într-un amplu reportaj-anchetă, televiziunea naţională din Danemarca îşi prezintă dubiile despre calitatea medicilor români, dezvăluind cazul revoltător al unui somalez care a absolvit FMF Oradea, deşi nu avea nici măcar Bacalaureatul, şi a ajuns medic în ţara nordică, unde a rămas fără drept de practică după numai 4 zile de muncă, eşuând în tratarea a 69 pacienţi şi răspunzând greşit la toate întrebările din două teste menite să-i verifice cunoştinţele.

Avocatul României Mari

Trasarea graniţelor României Mari cu Oradea în interiorul acestora se datorează lui Emmanuel de Martonne. În timp ce diplomaţia de la Budapesta voia oraşele Satu Mare, Oradea şi Arad în graniţele micului stat al Ungariei, care trebuia să renunţe la visul expansionist al Sfântului Ladislau, graţie geografului francez acestea au revenit României la Conferinţa de Pace de la Paris de după Primul Război Mondial.

Inculpat: Primăria!

Municipalitatea orădeană se judecă într-un număr record de 4.808 procese, fiecare dintre cei 16 jurişti ai oraşului având 300 de dosare pe rolul instanţelor. Citat în circa 1.500 de procese, cel mai solicitat justiţiabil orădean, primarul Ilie Bolojan, îşi pune soarta în mâinile angajaţilor Direcţiei Juridice, care anul trecut au adus oraşului peste 1,5 milioane lei doar din procesele câştigate, şi apelează la avocaţi doar în cauzele penale.

#Rezistentul Cosmin

BIHOREANUL prezintă povestea orădeanului cu chipiu de marinar din fruntea protestelor anti-PSD. După o tinereţe aventuroasă, în care s-a vrut silvicultor, popă şi funcţionar, dar a muncit pe brânci acasă şi între străini, Cosmin Bursaşiu conduce o firmă de top, este pasionat de istorie şi artă, sponsorizează Filarmonica şi are o hachiţă ciudată: la fiecare ţeapă încasată în afaceri, cumpără un... tablou.

Parcare pe garaj

Primăria orădeană vrea să demoleze garajele dintre blocuri, majoritatea folosite ca depozite pentru vechituri, ca să amenajeze parcări în locul lor. Mai mult de 200 din cele 872 garaje din oraş vor fi desfiinţate anul acesta, începând cu străzile afectate de investiţii europene, precum Calea Aradului şi bulevardul Cantemir, şi terminând cu zone aglomerate, cum ar fi curtea blocurilor turn din zona Dacia.

#şînoi!

BIHOREANUL a participat activ la provocarea #şîeu, prezentând inventarul proiectelor eşuate în judeţ şi relatând protestele orădenilor care cer şosele, şcoli, spitale... În timp ce lucrările la Autostrada Transilvania sunt abandonate, electrificarea liniei ferate Cluj - Episcopia Bihor uitată, reabilitarea drumurilor naţionale şi construirea şoselelor de centură doar mimată, o firmă din Oradea a făcut grevă întreaga zi, iar sute de orădeni s-au oprit pentru 15 minute pretinzând guvernanţilor să facă infrastructură.

Zile "negre" pe şosele

Poliţiştii au întocmit harta şi calendarul celor mai grave accidente rutiere înregistrate în Bihor. Un studiu realizat de Serviciul Poliţiei Rutiere arată că cele mai numeroase accidente soldate cu morţi şi răniţi se produc vara, în zilele de luni şi în prima parte a zilei, din cauza neatenţiei şi vitezei.

Vremea aventurii

Cine s-a săturat de înţepeneala de la birou sau, pur şi simplu, caută senzaţii tari în natură, e chemat, începând din această lună, să încerce turismul de aventură în Bihor.
Temerarii se pot căţăra pe stânci, urmând trasee amenajate de via ferrata, pot face ture de rafting pe apele Crişului Repede, iar cei care vor să descopere minunile de sub munţi pot explora peşteri spectaculoase, inclusiv cea mai lungă peşteră din România, aflată în Şuncuiuş.