În luna octombrie, luna internaţională de conştientizare privind cancerul de sân, Direcţia de Sănătate Publică Bihor va derula o campanie de informare - educare - comunicare, cu scopul de a crește atenția și gradul de conștientizare al populației privind prevenirea și depistarea precoce a cancerului de sân.

Incidența acestuia depășește cu mult rata celorlalte tipuri de cancer în toate țările, indiferent de nivelul de dezvoltare al acestora, iar în România cancerul mamar reprezintă mai mult de un sfert din totalul cancerelor de care suferă femeile. De asemenea, cancerul de sân reprezintă principala cauză de deces prin cancer, cauzând 15% din totalul deceselor cauzate de această boală în rândul populației feminine, la nivel global.

Numărul femeilor din România care mor prematur, anual, din cauza cancerului de sân este de 2.779. De asemenea, România este una din țările unde rata de supraviețuire este mică tocmai din cauza procentului redus al femeilor care efectuează screeningul mamar.

Pe durata campaniei, specialiştii DSP vor transmite atât direct, cât şi prin postere şi pliante, informaţii din care populaţia să înţeleagă că această formă de cancer are o evoluţie gravă dacă este diagnosticat tardiv şi dacă este lăsat netratat, în timp ce depistarea precoce şi tratarea la timp şi corectă creşte şansa de supravieţuire cu o bună calitate a vieţii.

Specialiştii recomandă screeningul prin mamografie pentru populația feminină cu vârste între 50 și 69 ani, pentru că în acest interval de vârstă incidența este cea mai mare.