Fost profesor de filozofie până în urmă cu un deceniu, când a părăsit sistemul de învăţământ pentru a lucra în IT, un orădean implicat în activităţile civice, Alin Dobai, a lansat un concept propriu pentru stimularea participării la vot a tinerilor, categoria cea mai pasivă la scrutinul parlamentar din 2016, câştigat de PSD pe fondul unui absenteism de 65% din totalul populaţiei cu drept de vot.

Fostul profesor şi-a lansat campania pe Facebook, dar o vrea aplicată cât se poate de efectiv în viaţa offline, de zi cu zi.

"Am plecat de la întrebarea: cum putem ajunge la cei la care nu putem ajunge? Cum îi convingem pe "indiferenţi" să iasă la vot? Simplu spus, răspunsul e ăsta: să nu mai aşteptăm să vină ei spre noi; să mergem noi către ei! Să fim prezenţi acolo unde sunt ei. M-am uitat peste nişte statistici care mi-au spus că tinerii cu vârste între 18 şi 30 de ani au cea mai scăzută prezenţă la vot. Unde-i găsim pe aceşti tineri? Uneori în baruri sau în cafenele, alteori în săli de fitness sau, da, în săli de curs. Aşadar, în acele locuri trebuie să ajungă mesajul nostru. Dar nu unul general, unul care se adresează vag tuturor şi care nu spune mare lucru nimănui. Ci unul adaptat locului şi oamenilor care-l frecventează", şi-a explicat demersul Alin Dobai (foto), într-o postare pe Facebook, duminică seară.

Pornind de la aceste premise, orădeanul a arătat că a făcut "afişe cu mesaje şi imagini specifice" ţintite pe tineri, dar nu s-a oprit la aceştia şi la locurile pe care ei le frecventează, ci s-a gândit şi la alte categorii de cetăţeni şi la alte medii, cum ar fi cabinetele medicale, clinici, farmacii, săli de sport, cabinete de avocatură, saloane de înfrumuseţare.

Într-unul din afişe, de pildă, este prezentat un cadru dintr-o cafenea, cu un ibric ce "încorporează" simbolul Uniunii Europene, cu mesajul "Ca să te trezeşti şi să mergi la vot!". Într-altul, pentru baruri, fotografia înfăţişează mai multe păhărele în curs de umplere, cu mesajul "După un vot, hai la un shot!". Un alt afiş, destinat cabinetelor medicale, aminteşte: "Pentru sănătatea dvs, prezentaţi-vă regulat la vot!" , iar pe un poster ce înfăţişează o tânără aranjată la modă explică: "Primăvara asta se poartă votul!".

După ce a prezentat imaginile unor cunoscuţi, Alin a fost încurajat să continue şi, la rându-i, îşi îndeamnă concitadinii şi concetăţenii în general să folosească afişele concepute, descărcându-le de pe Facebook şi punându-le în locurile frecventate de tineri şi adulţi, dar şi să contribuie cu noi idei a căror materializare ar putea ajuta la creşterea prezenţei electorale a românilor.