Deşi Consiliul Judeţean Bihor, prin preşedintele Pásztor Sándor, a creat mari aşteptări spunând în repetate rânduri că urmează să anunţe noi zboruri de pe Aeroportul Oradea, în contextul retragerii companiei Ryanair, conferinţa de presă organizată, miercuri, la Aeroport împreună cu reprezentanţii Blue Air a fost una dezamăgitoare, fiind lipsită de informaţii concrete legate de noi rute.

Studii, nu zboruri

CJ Bihor şi Blue Air au anunţat doar că operatorul aerian "studiază" posibilitatea deschiderii unor zboruri externe, din toamnă, de la Oradea şi că e posibil ca pentru aeroportul de aici să fie alocată o aeronavă.

Intenţiile au fost prezentate de preşedintele CJ Pásztor Sándor, directorul Aeroportului Internaţional Oradea, Gheorghe Paşc, directorul general al Blue Air, Gheorghe Răcaru, şi directorul comercial al companiei, Tudor Constantinescu.

Potrivit acestuia din urmă, Blue Air face în această perioadă studii de fezabilitate pentru deschiderea unor zboruri spre vestul Europei de la Oradea din programul de iarnă, care va începe la finalul lunii octombrie.

"Ne uităm la rute către vestul Europei în general, către Marea Britanie, către zona germanofonă şi spre coasta Mediteranei. Undeva până la sfârşitul lunii iunie vom publica orarul de iarnă. Acum construim operarea pentru acea perioadă", a spus Constantinescu, subliniind că, deocamdată, e vorba doar de studii şi că o decizie nu a fost luată.

O aeronavă pentru Oradea?

Tot reprezentantul Blue Air a vorbit şi despre alocarea unei aeronave pentru Aeroportul din Oradea. "În paralel, studiem apăsat şi posibilitatea deschiderii unei baze operaţionale şi a plasării unui avion care să fie dedicat bazei din Oradea. Cam atât pentru momentul actual", a spus acesta.

La insistenţele jurnaliştilor, Gheorghe Răcaru a spus că nicio companie aeriană nu anunţă atât de devreme cursele din programul de iarnă, pentru a nu le da idei competitorilor săi. Potrivit acestuia, orarul ce ar putea cuprinde şi trei destinaţii noi de la Oradea va fi anunţat în luna iunie.

Asigurări de la Pásztor

În schimb, în ciuda afirmaţiilor celor de la Blue Air, preşedintele CJ Bihor, a încercat prin spusele sale să sublinieze că zborurile vor exista, pentru a atenua neseriozitatea generată de declaraţiile sale anterioare. "Avem un salt calitativ, fiindcă mai mult ca probabil din iarnă din Oradea va opera firma Blue Air pe un avion pe care-l vom avea noi aici la Oradea. Până acum, avioanele ne vedeau doar în vizită, eram la capătul destinaţiei", a spus acesta.

Totodată, Pásztor a afirmat că în luna iunie "vom avea foarte clar destinaţii puse pe hartă". În acest context, şeful CJ a spus că vor exista contracte de promovare a Oradiei ca destinaţie încheiate între Agenţia de Management al Destinaţiei, Asociaţia pentru Promovarea Turismului în Oradea şi Regiune şi Blue Air.

Pásztor a vorbit şi despre negocieri cu alte companii care ar putea opera de la Oradea şi că se va încerca o "reţetă" nouă, în care Aeroportul Oradea să nu se bazeze pe un singur operator, ci pe "trei-patru", pentru cursele externe, dar nu a oferit nicio dată concretă.

Discuţii, declaraţii...

Merită subliniat că, încă de la începutul lunii aprilie Consiliul Judeţean Bihor a anunţat printr-un comunicat de presă că, din programul de iarnă, de la Oradea vor exista cel puţin două curse externe operate de Blue Air, pentru a linişti publicul, după ce Ryanair a lăsat orădenii cu ochii-n soare şi a decis să-şi suspende toate zborurile de aici.

În urmă cu o lună, preşedintele Pásztor Sándor a făcut mai multe declaraţii promiţând anunţul unor zboruri noi de la Oradea făcute "tot la două săptămâni". Până acum, însă, nici în urma conferinţei de presă de miercuri, nu s-a anunţat oficial nicio rută nouă.

Într-un cotidian local au apărut, miercuri, informaţii potrivit cărora rutele pe care Blue Air le pregăteşte din Oradea ar fi către destinaţiile Londra-Luton şi Munchen, în discuţii fiind şi zboruri spre Stuttgart. În ciuda insistenţelor reporterului publicaţiei respective, reprezentanţii Blue Air nu au însă confirmat informaţiile, aceştia precizând că deocamdată nu există "certitudini" în privinţa rutelor.