Șeful Direcției Regionale de Drumuri Cluj, orădeanul Radu Băruța, a fost schimbat din funcție. Adevărul e că n-am mers pe mai mult asfalt cu bihoreanul nostru la cârma drumarilor din zonă. Nici prin alte fapte profesionale nu s-a remarcat sau, dacă acestea au existat, nu au ajuns în spațiul public.

În schimb, am observat reacția clujenilor la numirea bihoreanului ca director. Niște site-uri mici spre mititele, care știu să pregătească terenul pentru mazilire, l-au acuzat că stă la hoteluri de 4 stele, chestie care până la urmă nu ține de abilitățile profesionale. Mai la vale, respectivii şi-au dat arama pe față, zicând că are Clujul destui specialiști capabili să preia șefia Direcției.

Despre ce mari specialiști în drumuri sunt la Cluj te poți dumiri uşor, fiindcă tranzitul prin comuna Florești este rodul gândirii genialilor din capitala Transilvaniei. La fel ca traficul sufocant din oraș. Cum tot o mostră de profesionalism clujean este faptul că, pentru a te urca pe autostradă, trebuie să mergi până la Gilău, ca şi cum super-municipiul nu merita un nod rutier.

De remarcat, totuşi, solidaritatea de care dau dovadă clujenii, inclusiv la nivel de conducere. Se ceartă ca chiorii între ei, dar când este vorba de interesele județului acționează în gaşcă. De exemplu, firmele noastre de construcții care vor să pătrundă pe piața de acolo au viață grea. La noi, în schimb, responsabilii își macină energiile în lupte de orgolii, așa că nici nu-i de mirare că între cele două orașe e o diferență atât de mare.