Săpăturile s-au încheiat, artera a fost redeschisă, ambuteiajele s-au reluat. Primăria Oradea a "tocat" 230.000 lei pe modernizarea trecerii de nivel cu calea ferată din strada Uzinelor fără să obţină niciun efect.

Lucrarea executată la comanda municipalităţii de firma Abed Nego pentru suma de 230.000 lei şi finalizată cu o întârziere de patru zile, nu a fluidizat câtuşi de puţin traficul rutier, majoritatea de mare tonaj.

La fel ca până acum, TIR-urile sunt obligate să opreasă în faţa indicatoarelor rutiere "Stop" şi "Crucea Sfântului Andrei", blocând circulaţia. Indicatorul "Drum cu prioritate" întâlnit imediat după traverarea liniei ferate pentru şoferii care înaintează făcând la dreapta spre Borş nu mai este, în acest context, de niciun ajutor.

Întârzieri ca la CFR!

Potrivit municipalităţii orădene, traficul este îngreunat din cauză că lucrarea este încă nefinalizată, chiar dacă artera a fost redată circulaţiei. Instalaţiile de semnalizare acustică şi luminoasă promise prin proiect şi care urmau să înlocuiească indicatoarele rutiere sunt încă în stadiul de schiţă.

"Potrivit parteneriatului încheiat între Primărie şi SNCFR, lucrările de modernizare a trecerii de nivel cu calea ferată au revenit Primăriei, iar realizarea instalaţiilor de semnalizare rutieră intră în atribuţiunile SNCFR", a declarat Mirela Macra, consilier în cadru Biroului de presă al Primăriei.

Până în prezent municipalitatea a finalizat proiectul de tehnic al viitoarelor instalaţii de semnalizare şi l-a pus la dispoziţia SNCFR spre aprobare. Lucrarea va intra în procedură de licitaţie abia după ce proiectul va fi avizat de inginerii feroviari. Iar la viteza cu care se mişcă CFR-ul. asta s-ar putea să dureze mult şi bine...