Orădenii care doresc să își programeze o consultație în ambulatoriul Spitalului Clinic Municipal Gavril Curteanu vor trebui să se înarmeze cu răbdare. Multă!

Un orădean care a avut să obțină pentru copilul său un consult dermatologic a avut surpriza să nu poată obține legătura telefonică cu biroul de programări nici după 25 de minute.

„Programările pentru ambulatoriu se fac doar între ora 12 și 13 și numai patru zile pe săptămână. Am sunat la centrală, dar timp de 26 de minute, la fișier n-a răspuns nimeni”, a povestit reclamantul, făcând dovada cu lista apelurilor din propriul telefon.

În final, după al cincilea apel ratat, centralistei i s-a făcut milă de apelant și i-a direcționat apelul către dirctoarea de îngrijiri medicale, care i-a recomandat să lase un număr de telefon pentru a putea fi contactat.

Când acest lucru s-a întâmplat și a fost sunat de către o asistentă de la fișier, orădeanul a avut o altă surpriză. Consultația a fost programată, parcă în bătaie de joc, abia pentru data de 2 martie. Peste două săptămâni, adică, ca și cum părintele ar fi fost invitat să se ducă ”în privat”.

Contactați de BIHOREANUL, reprezentanții spitalului confirmă situația, dat pun incapacitatea funcționarelor de a răspunde la telefon într-un interval rezonabil de timp pe seama volumului mare de lucru.

„Oamenii aceia au foarte mult de lucru, primesc foarte multe apeluri și nu pot răspunde la toate”, a spus managerul spitalului municipal, Maria Silaghi. Ea le-a recomandat pacienților să își facă programări online, pe portalul spitalului, pentru a nu mai aștepta la telefon minute în șir.

Chiar și așa, însă, programările la consultații nu vor putea fi făcute pentru o dată mai apropiată. Managerul explică termenul lung de așteptare pe seama programului redus de ambulatoriu alocat fiecărui specialist în parte. „Conform procedurilor, o consultație durează 15 minute, ceea ce înseamnă că într-o oră medicul vede patru pacienți”.

Cu un asemenea sistem, pacienții par forțați să se trateze singuri. Dacă funcționează, se însănătoșesc, dacă nu funcționează, ajung pe mâna serviciilor de urgență. Oricum ar fi, nu mai au nevoie de programare la un consult...