Preşedintele Federaţiei Internaţionale a Jurnaliştilor şi Scriitorilor de Turism (FIJET), Tijani Haddad, i-a înmânat, sâmbătă, la Cetate, trofeul "Mărul de Aur" directorului Asociaţiei pentru Promovarea Turismului în Oradea şi Regiune, Mihai Jurca, pentru atractivitatea turistică a Oradiei, devenită o destinaţie de city break pentru români şi nu numai. 

În discursul său, Tijani Haddad a subliniat felul în care s-a dezvoltat Oradea şi cât este de primitoare cu turiştii. El a mai spus că turismul nu este doar un pilon al economiei în orice zonă, ci promovează şi un mesaj "de prietenie şi pace". 

După speech, preşedintele FIJET i-a înmânat trofeul "Mărul de Aur" lui Mihai Jurca, acesta din urmă amintind că a fost un efort de circa 10 ani pentru a tranforma oraşul într-un turistic şi că la această tranformare au contribuit mai mulţi factori, în special cele circa 500 milioane de euro, bani europeni atraşi de municipalitate. 

Totodată, el a mulţumit ADP Oradea, care administrează Aquapark-ul şi Grădina Zoologică, precum şi marilor hotelieri locali, cum ar fi Ramada şi DoubleTree by Hilton, pentru atenţia lor faţă de turişti. 

La ceremonia acordării trofeului au asistat şi câţiva jurnalişti membri FIJET din România şi alte ţări, precum Croaţia, Franţa, Italia şi Serbia. Aceştia, alături de mai mulţi membri din conducerea Federaţiei, vor vizita timp de câteva zile Oradea şi judeţul Bihor.

Candidatura oraşului Oradea pentru "Mărul de Aur" a fost anunţată şi susţinută de Clubul Presei de Turism FIJET România la Congresul FIJET organizat la sfârşitul anului trecut la Marrakech, în Maroc, decizia fiind luată, după analizarea dosarului de candidatură, de Comiterul Executiv al FIJET, în luna martie a acestui an.

Principalul motiv pentru care Oradea a fost propusă pentru a se alătura galeriei de destinaţii din întreaga lume, premiate cu Mărul de Aur, este atractivitatea sa turistică.

Un argument în sprijinul acestei afirmaţii este faptul că, după ani de campanii de promovare, dublate de o creştere calitativă a industriei ospitalităţii din Oradea, numărul vizitatorilor l-a depăşit anul trecut pe cel al locuitorilor. Tot în dosarul de candidatură a fost subliniat faptul că, în ultimii 10 ani, Oradea a redevenit o "bijuterie arhitecturală".

Trofeul "Mărul de Aur" acordat Oradiei ar putea contribui la creşterea vizibilităţii internaţionale, prin modul în care Oradea va fi promovată de către jurnaliştii membri FIJET.

Începând din anul 1970, FIJET a acordat 68 de "Mere de Aur". Trofeul "Mărul de Aur", care va ajunge în curând la Oradea, este al 6-lea pe care îl primeşte România după cele conferite mănăstirilor cu picturi murale din Bucovina, Deltei Dunării, Mărginimii Sibiului, companiei aviatice Blue Air şi municipiului Târgu Jiu pentru operele în aer liber ale lui Constantin Brâncuşi.