Drumul rapid care va lega strada Suişului, de la baza serpentinelor spre Paleu, de ieşirea din Oradea spre Biharia, lângă hypermarket-ul Real, este finalizat în proporţie de 50%.

Deocamdată drum de piatră...

Constructorii au amenajat aproape integral, la nivel de balast cu borduri pe margine, cei 2,7 kilometri de drum dintre serpentinele de la urcarea spre Paleu şi şoseaua de la ieşirea din oraş şi au turnat cei 92 de piloţi foraţi care vor forma împreună cele nouă picioare ale viaductului peste Valea Frumoasă.

"Pe aproape toată lungimea drumului a fost excavat stratul vegetal, s-a turnat balast compactat şi au fost montate bordurile. Urmează să se toarne un strat de beton stabilizat urmat apoi de unul de asfalt", a declarat viceprimarul Florin Birta, joi, în cadrul unei conferinţe de presă ţinute în teren. 

Drumul va fi întărit de un zid de sprijin pentru a evita alunecarea terenului. Calea de rulare, lată de 7 metri lăţime, va avea o bandă pe sens, iar pe partea dreaptă a sensului de mers spre ieşirea din oraş, un trotuar şi o pistă pentru biciclete.

Cu sens giratoriu

Intrarea pe prelungirea drumului rapid se va face printr-un sens giratoriu care va fi amenajat la baza serpentinelor spre Paleu. De-a lungul traseului, artera va mai avea cel puţin o amenajare similară pentru a le permite riveranilor să urce pe drumul rapid.

Cea mai spectaculoasă porţiune a noii artere o va constitui viaductul lung de 250 metri care va supratraversa Valea Frumoasă situată la ieşirea spre Biharia.

Lucrările de amenajare a noului drum rapid, în valoare de 23,1 milioane lei, sunt realizate de o asociere de firme din care fac parte Drumuri Orăşeneşti, MBS Group şi ABED Nego.

Centura "mică"

În paralel cu realizarea noii căi de acces, angajaţii Drum Asfalt derulează lucrări de modernizare a străzii Calea Bihorului pe porţiunea delimitată de podul Teodor Neş şi strada Suişului.

În prezent constructorii lucrează la casetarea drumului pe ambele părţi şi montarea bordurilor în pregătirea turnării noului strat de asfalt.

"Până în prezent lucrarea este realizată în proporţie de circa 25%", a declarat directorul executiv al firmei Drum Asfalt, Marius Marta (foto).

Investiţia, în valoare de 5,1 milioane lei are un termen de predare de şase luni.

În paralel cu modernizarea drumului, Compania de Apă Oradea desfăşoară în zonă lucrări de amenajare a două staţii de pompare.

Staţiile vor pompa apa pluvială colectată de pe dealuri în Pârâul Sălbatic şi Crişul Mic pentru a evita inundarea caselor din Oncea Nouă situată mai jos decât noua cale de acces.

"Când lucrările la acest drum, precum şi la porţiunea de drum dintre Fughiu şi Podgoria, vor fi finalizate, Oradea va avea încă o şosea de centură, destinată maşinilor mici, pe direcţia Oradea  - Oşorhei", a spus viceprimarul Birta.