La finalul acestei săptămâni, în jurul "zonei albe" a Pieţei Unirii, cea acoperită cu piatră trani, au fost montaţi mai mulţi bolarzi.

Decizia a fost luată după ce constructorii pieţei centrale au susţinut că piatra trani a crăpat din cauză că pe acea zonă, deşi este una pietonală, au intrat mai multe autovehicule, inclusiv unele de tonaj mare.

Bolarzii sunt din piatră naturală, mai precis din granit auriu. Ei au fost furnizaţi de o firmă locală, Marmorex Trafic Stone SRL, valoarea contractului fiind de 52.000 lei plus TVA.

"Montarea acestor bolarzi s-a făcut pentru a împiedica accesul cu autoturisme în zona destinată exclusiv pietonilor. Firmele care au executat lucrarea (n.r. – reabilitarea Pieţei Unirii) au susţinut şi au dovedit cu multe poze că acolo au intrat autovechicule, inclusiv de tonaj greu, rezultând fisurile din pavaj", a precizat pentru BIHOREANUL viceprimarul Oradiei, Mircea Mălan.

Între timp, asocierea de firme care a reabilitat Piaţa Unirii a înlocuit în bună parte plăcile trani crăpate şi urmează să le înlocuiască şi pe celelalte.

Potrivit viceprimarului, bolarzii au fost puşi tocmai pentru a lămuri dacă, într-adevăr, piatra trani a crăpat din cauza maşinilor sau a fost vorba de o problemă de rezistenţă a materialui. "Dacă nu vor mai intra autovehicule şi dacă tot vor mai apărea fisuri înseamnă că e o problemă care ţine de calitatea materialului", a precizat Mălan.

Despre contractul privind aducerea şi montarea bolarzilor, viceprimarul a precizat că municipalitatea a cerut oferte de la mai multe firme, inclusiv din Italia, însă cea mai rezonabilă a venit din partea firmei din Oradea.

Merită precizat că balustradele de pe Podul Sfântul Ladislau precum şi bordurile şi rigolele de colectare a apei din Piaţa Unirii sunt tot din granit aurit, o rocă rezistentă, la fel ca bolarzii din faţa Palatului Vulturul Negru.