Trenurile marfare din România sunt mult mai lente decât trotinetele electrice.

Viteza medie viteza medie a garniturilor de marfă a fost anul trecut de 16,8 kilometri pe oră în condiţiile în care o trotinetă modernă poate dezvolta viteze de 20 – 25 kilometri pe oră, acestea putând ajunge şi la 40 kilometri la oră în cazul unor modele mai performate.

Viteza medie a marfarelor româneşti a fost dezvăluită de adevărul.ro care citează date din raportul care stă la baza Strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare pentru 2019 – 2023 elaborată de Ministerul Transporturilor.

Potrivit documentului CFR a transportat anul trecut 24,58 milioane de tone de marfă cu o viteză mai mică de 17 kilometri la oră.

Cea mai rapidă deplasare a mărfurilor poate fi atinsă, pe ruta Bucureşti – Constanţa, este de 48,9 kilometri la oră, dar a este limitată pe fondul infrastructurii precare la 31,17 kilometri la oră.

Situaţia este identică şi în cazul trenurilor pentru călători. Cea mai mare viteză posibilă, de 100 kilometri la oră, care poate fi atinsă tot pe ruta Bucureşti – Constanţa, a fost limitată la 97,52 kilometri la oră.

În medie garniturile de călători se deplasează cu viteze de 45 – 66 kilometri la oră.