Judecătoria Haţeg (judeţul Hunedoara) a condamnat CFR într-un dosar de vătămare corporală din culpă, după un accident feroviar petrecut în staţia Subcetate în urma căruia au avut de suferit mai mulţi călători, cele mai grave consecinţe suportându-le o femeie care a rămas fără o mână.

Potrivit sentinţei Judecătoriei Haţeg, scrie Adevărul, CFR SA a fost amendată cu 1,2 milioane lei amendă pentru săvârşirea infracţiunii de vătămare corporală din culpă. Femeia care a rămas fără o mână va primi daune materiale în echivalentul sumei de 116.064 euro, daune morale de 300.000 euro şi încă 1.000 lei pe lună de la data producerii prejudiciului (14 septembrie 2014, ziua când a avut loc accidentul) până la încetarea stării de nevoie, adică până la protezare.

CFR a fost trimisă în judecată în 2017 de procurorii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, din cauza accidentului petrecut cu trei ani înainte în gara Subcetate din judeţul Hunedoara, soldat cu rănirea a trei călători.

Procurorii au stabilit că în 14 septembrie 2014, în jurul orei 00:27, în halta respectivă a avut loc un accident feroviar din cauza companiei.

Potrivit informaţiilor reţinute în dosar, cei trei călători s-au informat în staţie la ce linia urma să sosească trenul pe care îl aşteptau şi apoi au pornit spre acea linie, traversând alte trei linii de cale ferată. Din cauza lipsei de indicatoare de orientare şi a iluminatului slab, cele trei persoane nu au văzut platforma pe care trebuia să aştepte trenul, oprindu-se înainte de a ajunge la ea, între linii.

Femeia, împreună cu alte şase persoane, a fost surprinsă de trecerea trenului pe care îl aştepta, dar şi a unui marfar, simultan, pe o linie de cale ferată, iar din cauza curenţilor de aer s-a dezechilibrat şi a căzut cu braţul stâng peste firul uneia din linii, aşa încât roţile trenului i l-au amputat. Alte două persoane au căzut şi ele ca urmare a curenţilor de aer, suferind lovituri.

CFR a fost acuzată că nu a realizat în staţia Subcetate indicatoare de orientare a călătorilor, astfel încât aceştia să poata identifica peroanele şi platformele corespunzatoare fiecărei linii.

De asemenea, staţia nu deţinea autorizatie de funcţionare şi nu a luat măsuri specifice suplimentare de prevenire a producerii unor accidente feroviare, funcţionând ilegal.

Sentinţa Judecătoriei Haţeg nu este definitivă, putând fi atacată în 10 zile de la comunicare.