Cererea pentru maşini electrice este pe o pantă ascendentă în Uniunea Europeană, susţinută de politicile pentru protecţia mediului, de angajamentele marilor firme în această direcţie, dar şi de schimbarea atitudinii consumatorilor, arată un studiu Deloitte făcut în Europa.

Dintre consumatorii chestionaţi, cei mai interesaţi de automobilele dotate cu sisteme alternative de propulsie sunt italienii, 58% din aceştia declarând că vor ca următoarea lor maşină să fie din această categorie. De asemenea, 37% dintre britanici au spus că sunt interesaţi de maşinile electrice sau hibrid, cu 6% mai mulţi decât în 2018.

În primele 10 luni ale anului 2019, pe piaţa din România s-au vândut 5.283 maşini electrice şi hibrid, în creştere cu peste 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.

Studiul Deloitte mai arată că majoritatea europenilor nu au încredere în maşinile autonome şi consideră că autorităţile trebuie să controleze mai atent producţia şi utilizarea acestora.