Miercuri debutează Programul de înnoire a Parcului auto naţional, cunoscut sub numele de "Programul Rabla Clasic", astfel că românii care vor să-şi cumpere o maşină nouă pot să caseze o maşină mai veche, alegând producătorii validaţi în vederea îndeplinirii formalităţilor de înscriere.

De asemenea, persoanele juridice pot depune cereri de finanţare pentru înscrierea în cadrul acestui program până pe 28 septembrie 2018, la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu, arată un comunicat semnat de orădeanul Dorin Corcheş, vicepreşedinte al Administraţiei Fondului de Mediu.

"În al 14-lea an de realizare a Programului Rabla Clasic, suma alocată este de 133 milioane lei, cuantumul primei de casare fiind de 6.500 lei şi se acordă pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 130 g CO2/km. La prima de casare se poate adăuga un ecobonus de 1.000 lei care se acordă la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 98 g CO2/km în regim de funcţionare mixt şi/sau un ecobonus în valoare de 1.700 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie hibrid. Dacă întrunesc ambele condiţii, cele două ecobonusuri pot fi cumulate cu prima de casare, ajungându-se astfel la acordarea unei finanţări în cuantum de 9.200 lei", arată comunicatul.

Informarea aminteşte că Programul Rabla Clasic aduce noutăţi în anul 2018, astfel încât să fie cât mai accesibil pentru românii care optează pentru casarea unei maşini vechi poluante şi pentru achiziţionarea unei maşini noi, mai puţin poluante.

Corcheş subliniază că s-a ţinut cont "de toate observaţiile pe care cetăţenii le-au trimis către Administraţia Fondului pentru Mediu în perioada în care ghidul de finanţare a Programului Rabla Clasic s-a aflat în dezbatere publică, astfel fiind eliminată obligativitatea condiţiei de valabilitate a inspecţiei tehnice periodice (ITP) a autovehiculului uzat"

Principalele noutăţi pe care le aduce Programul Rabla în acest an :

- Introducerea microbuzului ca autovehicul eligibil pentru CASARE;

- Introducerea verificării, prin intermediul spaţiului privat virtual, a certificatelor de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat;

- Publicarea dispoziţiilor privind sesiunea de finanţare se realizează pe pagina de internet a Autorităţii cu minimum 3 zile înainte de data programată pentru deschiderea sesiunii de validare/înscriere, în loc de maximum 5 zile;

- Obligaţia producătorului validat de a introduce în aplicaţia informatică, în termen de 15 zile de la emiterea facturii, informaţiile privind achiziţia autovehicului nou;

- Introducerea obligaţiei înmatriculării permanente, pe numele beneficiarilor persoane juridice de drept privat şi beneficiarilor de ajutor de minimis, a autovehiculelor nou achiziţionate în cadrul programului, în termen de 90 de zile de la emiterea facturii; această obligaţie va fi monitorizată de către Autoritate şi vor fi dispuse măsuri de recuperare a sumelor finanţate în situaţia nerespectării ei;

- Recuperarea sumelor, în cazul neîndeplinirii obligaţiei menţionate mai sus, se realizează în baza deciziei de recuperare prevăzută în anexa nr. 11 la ghid, nou introdusă, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare şi în condiţiile Codului de procedură fiscală.