Cererea slabă pe piața auto îi forțează pe constructorii BMW și Daimler să își amâne planurile de dezvoltare în Ungaria. Cele două companii intenționau să deschidă noi fabrici în țara respectivă, dar acum se văd nevoite să-și regândească strategia, din cauza rezultatelor financiare dezamăgitoare.

Citând chiar surse din cadrul BMW și Daimler, publicația germană Handelsblatt scrie că cei doi giganți ai industriei auto își vor „îngheța” investițiile din Ungaria. Decizia radicală se explică printr-o cerere tot mai slabă pe piața auto, fenomen constatat încă din toamna lui 2018, dar și prin viitoare creșteri ale taxelor vamale din SUA pentru importul de mașini germane. Costurile din ce în ce mai mari atribuite dezvoltării de vehicule electrice au contribuit, de asemenea, la regândirea strategiei de dezvoltare.

În vara anului trecut, BMW a anunțat că va construi o nouă uzină în localitatea maghiară Debrecen, în urma unei investiții de un miliard de euro. Noua uzină ar urma să aibă 1.000 de angajați și o producție anuală de 150.000 de unități.

Nu mai este, însă, o investiție atât de sigură pe cât fusese anunțată în 2018. Lucrările ar trebui să înceapă peste câteva luni, dar presa germană scrie că acestea ar putea fi amânate, mai ales că nicio decizie oficială nu a fost luată în acest sens deocamdată.

De asemenea, Daimler urma să deschidă în 2020 o a doua uzină a sa în Ungaria. Lucrările începuseră încă din 2018, cu o investiție estimată la valoarea de un miliard de euro, dar sursele Handelsblatt dezvăluie că inaugurarea fabricii a fost amânată minimum un an.

"La BMW nu este confirmată o amânare pentru fabrica de un miliard de euro anunțată în 2018 pentru Debrecen, însă sursele spun că se poartă discuții intense în interiorul companiei și ca rezultat ar putea urma o amânare a începerii construcției. La uzina situată la mai puțin de 100 km de granița română ar trebui să lucreze 1.000 de oameni, iar construcția trebuie să înceapă în câteva luni. În Ungaria produce Audi care a investit multe miliarde de euro la Gyor, unde există o rețea puternică de furnizori", scrie Hotnews.

Anul trecut au fost produse 461.000 de mașini în Ungaria, țara fiind pe locul nouă în Europa la producţia de autovehicule. Constructorii germani au anunțat planuri ambițioase pentru extinderea producției de mașini în Ungaria pe parcursul următorilor ani ca urmare a faptului că maghiarii au parte de o infrastructură bună, iar salariile sunt încă mai mici decât cele din Europa de Vest.

Reprezentanții BMW și Daimler nu au comentat informațiile din presa germană.