În ultima perioadă, românii au fost victimele unor diverse campanii de phishing prin intermediul apelurilor telefonice. Acest tip de atac poartă denumirea de vishing (voice + phishing = vishing), iar metodele utilizate de către atacatori sunt inspirate din tehnici de inginerie socială (social engineering).

Atacul debutează cu un apel telefonic. Atacatorul va pretinde că reprezintă o anumită companie sau autoritate şi, pentru a da veridicitate apelului, atacatorii folosesc date despre victimă care sunt de obicei disponibile online (nume, prenume, adresă de e-mail etc.). În momentul în care posibila victimă crede că acel apel este legitim, şansele de a oferi telefonic date personale sau bancare cresc.

Una dintre cele mai cunoscute metode este cea a apelurilor pierdute, când un utilizator găseşte un apel pierdut de la un număr de telefon din afara ţării. În momentul în care încearcă să contacteze înapoi acel număr, pentru a înţelege scopul apelului, victima sună de obicei la un număr de telefon cu suprataxă.

Citeşte şi Metoda "Microsoft" şi alte înşelăciuni, ţepele anului 2019 în România. Ce să faci dacă primeşti un telefon suspect în ziarul  Alba24.ro

O altă metodă utilizată de infractorii cibernetici presupune apelarea directă a posibilei victime, folosindu-se de o înregistrate automată. Atacatorii cer date personale sau bancare.

Mai multe detalii, pe romania24.ro.