Mark Zuckerberg a prezentat, marți, noile modificări care vor schimba radical rețelele de socializare pe care le patronează. Designul aplicațiilor Facebook, Instagram, WhatsApp și Messenger vor fi modificate și se va pune accent mai mult pe intimitatea conversațiilor.

Vrea intimitate

Fondatorul Facebook a promis încă din luna martie că va aduce schimbări radicale ale platformei prin diminuarea cantităţii de conţinut abuziv.

Potrivit HotNews.ro, Mark Zuckerberg a anunţat că schimbările se vor introduce treptat, pe mobil, atât pe Android cât şi pe iOs, în timp ce pentru desktop procesul de schimbare va dura mai mult.

"Gândindu-mă la viitorul internetului, cred că o platformă bazată pe comunicaţiile intime va deveni mai importantă decât platformele deschise din prezent", a precizat Zuckerberg.

Pentru cei care au prieteni pe toate reţelele de socializare Facebook, Messenger va deveni o aplicaţie universală în conversaţii. Aceasta va permite schimbul de mesaje atât între utilizatorii de Facebook, cât şi între userii de Facebook şi cei care folosesc Instagram sau WhatsApp.

Aplicații înnoite

Potrivit start-up.ro, Zuckerberg a anunțat noi aplicații de desktop pentru utilizatorii de Windows și Mac. Acestea vor avea funcționalități îmbunătățite, precum apelurile în grup, iar Messenger ar putea deveni un competitor potențial pentru Skype sau FaceTime și pe desktop.

La Instagram se va pune mai mult accent pe shopping. Astfel internauţii vor putea cumpăra direct din aplicaţie, fără a mai fi direcţionaţi la site-urile magazinelor, care îl determinau pe cumpărător să piardă şi mai mult timp.

De asemenea, arată start-up.ro, meniul de stories de la Instagram a fost redesenat și va veni cu noi funcții pentru partajarea conținutului non-foto/video. Mai exact, vor exista opțiuni pentru utilizatorii care vor să publice doar text în stories, sau pentru cei care vor să se manifeste doar prin GIF-uri. De asemenea, unii influenceri vor putea tag-ui produse direct în stories, pentru a trimite mai ușor followers-ii către produsele pe care le promovează, și vor exista și stickere speciale pentru strângerea de fonduri pentru anumite cauze. La fel, utilizatorii nu vor mai vedea numărul like-urilor de pe Instagram. Doecamdată, însă, like-urile private vor fi testate doar pe utilizatorii din Canada.

La fel, Whats App for Business va avea o funcție nouă care le va permite celor care folosesc platforma pentru a ține legătura cu potențialii clienți să afișeze întregi cataloage în fereastra de chat. Mai exact, utilizatorii vor putea vedea meniuri sau cataloage de servicii.

Facebook renunță la albastru

O altă noutate va fi adăugată şi pentru secţiunea de Events (Evenimente), ea va fi mult mai vizibilă, iar evenimentele vor fi localizate pe hartă.

Facebook a lansat şi o aplicaţie de dating, care poate fi accesată acum din cinci ţări, însă ea va lansată şi în alte 14. Pe lângă asta, va fi lansată şi opţiunea numită Mee New Friends, prin care internauţii vor putea să cunoască oameni cu interese asemănătoare. Aceasta va fi integrată şi în grupurile de conversaţii.

O altă noutate radicală este că Facebook renunță la albastrul care-l caracterizează 2004 și va deveni o platformă mai curată. În noul design News Feed-ul își va pierde treptat rolul central și vor crește în importanță lucruri legate de aplicațiile de mesagerie, de marketplace și de site-uri de video-on-demand.

Schimbările vin după un an 2018 dificil, în care rețeaua socială a fost intens criticată pentru modul dezastruos în care a gestionat datele personale ale celor peste 2 miliarde de utilizatori.