Ca activitate în cadrul proiectului "Reţea transfrontalieră pentru susţinerea dezvoltării carierei profesionale în regiunea de graniţă – CAREER" - cod ROHU 331, finanţat prin programul Interreg V-A România-Ungaria, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor (AJOFM) alături de  Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor (ISJ) organizează "Târgul locurilor de muncă şi deorientare în carieră", un eveniment de anvergură care se va desfăşura în perioada 23-24 octombrie 2019, în Cetatea Oradea.

"Am pornit de la premisa că, pentru a face faţa cerinţelor de pe piaţa muncii, toţi tinerii au nevoie de orientare în carieră, astfel că evenimentul nostru se adresează, în primul rând, tinerilor, dar şi cadrelor didactice, părinţilor, angajatorilor din judeţul Bihor, şcolilor, universităţilor şi actorilor principali de pe piaţa muncii. Vrem să-i familiarizăm pe tineri, părinţi, profesori şi pe toţi cei interesaţi de dezvoltarea carierei profesionale, indiferent că se află la început de carieră profesională sau într-un moment în care doresc o reorientare profesională, cu locurile de muncă şi profesiile căutate astăzi pe piaţa muncii din regiune şi să conştientizeze competenţele necesare unei meserii. De asemenea, vrem să le prezentăm oferta educaţională prin care pot fi obţinute aceste competenţe şi procesul tehnologic în diferite domenii de activitate", a declarat Békési Csaba, directorul executiv al AJOFM Bihor.

"Târgul locurilor de muncă şi de orientare în carieră" este o premieră în România, mai ales în ceea ce priveşte nivelul de organizare şi numărul participanţilor. La târg vor participa peste 80 de expozanţi: 50 de companii care, în plus faţă de locurile de muncă disponibile la momentul organizării evenimentului, îşi asumă rolul de a prezenta participanţilor la acest eveniment procedurile de lucru pe care le folosesc, universităţile de pe raza judeţului Bihor, cel puţin 20 de şcoli, ce îşi vor expune oferta educaţională, precum şi entităţi publice şi cei mai importanţi furnizori de formare profesională. 

"La târgul nostru vor participa peste 5.400 de elevi, profesori, public interesat, expozanţi, astfel încât ne-am pregătit temeinic. Pe durata întregului eveniment, în intervalul orar 8.00-17.00, avem un program bine stabilit, pentru ca participanţii să aibă suficient timp la dispoziţie pentru a experimenta tot ceea ce îşi doresc, iar angajaţii AJOFM Bihor să-i poată îndruma pe parcursul acestei experienţe. Participanţii vor fi preluaţi de către un consilier din cadrul agenţiei, încă de la intrare, şi vor fi informaţi cu privire la eveniment. Apoi, vor vizita standurile care îi interesează. O să avem o zonă în care se vor aplica teste de orientare în carieră, pe care le vom interpreta pe loc. De asemenea, din oră în oră, se va ţine câte un workshop interactiv, la care ei vor putea participa. La plecare, participanţii vor fi rugaţi să completeze un chestionar simplu şi prietenos, care să ne ajute pe noi să îmbunătăţim ediţia următoare a evenimentului", a explicat directorul AJOFM Bihor.

Organizatorii vor asigura transportul gratuit pentru elevii şi profesorii care îl solicită şi le vor oferi pachete cu hrană şi apă.

Békési Csaba a mai anunţat că, prin intermediul proiectului, se va mai amenaja o caravană mobilă şi va fi achiziţionat un cort gonflabil, pentru organizarea unor miniburse de locuri de muncă în judeţul Bihor, inclusiv în locurile mai izolate, astfel încât orice bihorean să aibă acces la informaţie şi să cunoască ofertele angajatorilor.

"Târgul locurilor de muncă şi al orientării în carieră" este o activitate în cadrul proiectului ,,Reţea transfrontalieră pentru susţinerea dezvoltării carierei profesionale în regiunea de graniţă – CAREER" - cod ROHU 331, finanţat prin programul Interreg V-A România-Ungaria. Proiectul este implementat de Societatea Caritabilă "Don Orione" din Oradea, în parteneriat cu AJOFM Bihor, Camera de Comerţ şi Industrie a judeţului Békés (Ungaria), Oficiul Guvernamental Békés şi Fundaţia pentru Dezvoltarea Afacerilor din judeţul Békés.

(Advertorial)