În data de 26 octombrie, la Athenee Palace Hilton Bucureşti, au avut loc două evenimente de promovare a Oradei, oraşul fiind prezentat invitaţilor de către Asociaţia Visit Oradea, organizaţia de management al destinaţiei care stă la baza dezvoltării strategiei de promovare a destinaţiei turistice Oradea.

Primul eveniment al zilei a fost Oradea, The New Tech Platform, eveniment ce s-a adresat companiilor şi start-up-urilor IT, cărora Oradea le pune la dispoziţie un mediu corect de afaceri şi programe menite să le susţină dezvoltarea. "Unul din obiectivele Oradei este acela de a atrage investitori şi de a dezvolta mediul de afaceri IT, aceasta fiind din punctul nostru de vedere, strategia corectă de dezvoltare a unui oraş", a declarat Mihai Jurca.  

Poziţia Oradei ca oraş propice dezvoltării business-urilor este confirmată şi de cifre. Astfel, pe parcursul anilor 2017-2018, Oradea s-a poziţionat ca fiind cel mai eficient oraş din România în ceea ce priveşte valoarea cheltuielilor de capital de 240,4 milioane de euro şi a fondurilor europene atrase, în valoare de 140,6 milioane de euro. (conform studiului UrbanizeHuB)

Ziua a continuat cu evenimentul Oradea, The Art în Travel and Business, la care au participat reprezentanţi din industria hotelieră şi ai agenţiilor de turism, eveniment care a conturat poziţia Oradei în topul oraşelor turistice din ţară. În ultimii 5 ani, numărul turiştilor care vizitează acest oraş a crescut constant (cu 20% în fiecare an) ajungând, în 2017, la un număr de 223.356 de vizitatori, depăşind numărul de locuitori ai oraşului (206.000).

"Tuturor ne plac cifrele şi la ele ne raportăm în primul rând atunci când măsurăm rezultatele pe care le-am înregistrat până acum cu programele pe care le-am implementat. Iar cifrele arată bine. O creştere costantă a numărului de turişti, începând cu anul 2013, este ceea ce ne confirmă că se poate face turism şi într-un oraş considerat mic. Am arătat şi vom continua să arătăm că Oradea oferă o mulţime de perspective pentru turişti, de la monumentele istorice cu arhitectură Art Nouveau, până la staţiunile termale, oraşul fiind situat pe un lac subteran de apă termală.", a mai declarat Mihai Jurca, Director Executiv Visit Oradea. 

Un alt aspect discutat au fost investiţiile făcute de Primăria Oradea în infrastructură şi refacerea monumentelor istorice şi înfrumuseţarea oraşului, poziţionarea fiind cea de capitală Art Nouveau a României, un centru cultural care se mândreşte cu o istorie veche de peste 900 de ani. 

Cele două întâlniri reprezintă un pas dintr-o campanie pe care Visit Oradea şi Primăria Municipiului Oradea o desfăşoară pentru a creşte vizibilitatea oraşului, precum şi fluxurile turistice către Oradea.

Asociația pentru promovarea Turismului din Oradea și regiune (Visit Oradea) este o organizație de management al destinației, realizată în baza unui partenerial public-privat între autoritatea locală din Oradea și cei mai importanți actori turistici din Oradea și Băile Felix.

Cu un număr de 7 membri, dintre care 4 actori economici de turism privaţi (Hotelurile Ramada Oradea, Double Tree by Hilton Oradea, Lotus Center, Group President Băile Felix ), asociația are ca principal scop realizarea şi implementarea politicii de dezvoltare turistică a destinației, gestionarea concertată a acţiunilor, componentelor şi politicilor turistice locale, precum şi a destinaţiei turistice - Oradea-Băile Felix și 1 Mai.

Totodată, Visit Oradea are ca şi scop asigurarea realizării politicii de marketing, a planurilor de dezvoltare turistică şi a unei agende de evenimente relevante, pentru dezvoltarea şi valorificarea potenţialului turistic al destinaţiei, prin coalizarea organizaţiilor şi a factorilor interesaţi, în scopul stimulării şi sprijinirii dezvoltării locale, regionale şi naţionale, prin creşterea fluxurilor şi activităţii turistice, ţinând cont de principiile turismului durabil.

Membrii fondatori Visit Oradea: Primăria Municipiului Oradea, Agenţia de Dezvoltare Locală Oradea, Zona Metropolitană Oradea, Centrul Comercial Lotus Center Oradea, Hotel Double Tree by Hilton Oradea, Hotel President Băile Felix, Hotel Ramada Oradea.

Mihai Jurca
Director Executiv, Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune