Toate intervenţiile pe reţele vor fi anunţate în timp real! Compania de Apă Oradea şi-a lansat vineri noul portal pe care sunt anunţate online toate intervenţiile pe reţele.

"Pagina de web a fost schimbată astfel încât aceasta să fie mai bogată în conţinut şi mai accesibilă clienţilor", a declarat directorul CAO, Ovidiu Gavra, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă.

Potrivit directorului comercial, Ovidiu Mureşan, începând din 1 ianuarie toate lucrările pe reţelele de apă şi canalizare vor fi marcate în fiecare dimineaţă pe o hartă de pe portalul CAO astfel încât orădenii să poată şti în timp real zonele aflate în lucru

În paralel, compania a pus în funcţiune un centrul SMS prin intermediul căruia va anunţa consumatorii cu privire la avariile de pe reţele, intervenţiile programate, facturile eliberate sau orice alte informaţii folositoare. "Vrem să le oferim clienţilor noştri informaţii în timp real", a spus Mureşan.

Portalul realizat de informaticienii CAO mai cuprinde informaţii cu privire la facturile transmise asociaţiilor de proprietari, documentele şi taxele necesare pentru obţinerea unor avize, licitaţiile şi investiţiile derulate de companie.

S-au extins reţelele!

Anul acesta CAO a construit din fonduri europene 73,3 kilometri de reţea nouă de apă cu 3.220 de branşamente aferente şi a amenajat 48,8 kilometri de canal menajer cu 3.083 de racorduri.

În paralel, compania a realizat 3,8 kilometri de reţea de apă, 268 metri de canal menajer şi a reabilitat 528 metri de reţea de apă şi 739 metri de canal menajer.

Investiţiile făcute au dus la creşterea gradului de utilizare a reţelei de canalizare de la 79% în 2016 la 80,5% anul acesta cu perspectiva creşterii la 83,5% în 2018.

"Din păcate, deşi am adus conducta de canalizare pe stradă, nu toată lumea se racordează folosindu-se de sistemele proprii cu fose septice nu neapărat etanşe", a declarat directorul Gavra.

Supraimpozitare pe toaletă

Conform evidenţelor CAO, în Oradea există în prezent circa 4.600 de clienţi care au doar contract pentru furnizarea serviciilor de alimentare cu apă, nu şi canalizare.

Începând din luna noiembrie, parte din orădeni au fost invitaţi la sediul companiei pentru lămurirea situaţiei având în vedere că începând de anul viitor imobilele care nu sunt racordate la reţeaua de canalizare vor fi supraimpozitate cu 50%.

"Le-am trimis clienţilor noştri circa 3.750 de invitaţii în care le-am solicitat să vină la discuţii pentru lămurirea situaţiei. Dintre aceştia au răspuns invitaţii cam 2.000 de clienţi, dintre care şi-au încheiat contracte de canalizare cam 600 de persoane", a declarat Mureşan.

Un calcul aproximativ arată că încheierea unui contract pentru deversarea şi eputarea apelor uzate înseamnă la nivel de gospodărie o cheltuială suplimentară de circa 12 lei pe lună pentru cei circa 6 metri cubi de apă uzată livrată lunar în reţeaua de canalizare.

Pentru accelerarea procesului de racordare a populaţiei la reţeaua de canalizare, mai ales în mediul rural, CAO va cere administraţiilor locale pe teritoriul cărora prestează servicii să adopte, la fel ca Oradea, măsuri de supraimpozitare a proprietarilor care refuză să se racordeze la reţeaua de canalizare existentă.