Gata cu "chefurile" din Piaţa Unirii! Primarul Ilie Bolojan a confirmat, joi, în premieră, că a luat decizia să mute evenimentele de amploare, care implică montarea unei scene sau accesul unor autovehicule din principala piaţă a oraşului.

"Piaţa Uniriii este deschisă pentru evenimente, dar nu este deschisă pentru evenimente care presupun calarea unor macarale pentru amplasara unor scene pe zona albă sau intratul cu maşini pe acestă zonă. De ce? Pentru că această zonă din proiectare este o zonă exclusiv pietonală", a spus primarul.

Potrivit edilului, concertele, atâtea câte se vor mai ţine în piaţa centrală, se vor organiza cu scena montată pe pavajul din granit, adică invers decât până acum. "Tot ce înseamnă scenă se amplasează în partea dinspre strada Iuliu Maniu", a precizat Bolojan.

"Avem un spaţiu în Cetate"

La insistenţele BIHOREANULUI, edilul a confirmat, indirect, decizia de a muta festivalul Toamna Orădeană şi Târgul de Crăciun din piaţa centrală a oraşului în incinta Cetăţii.

"Avem un spaţiu în Cetate pe care dorim să îl valorificăm mai mult, unde nu există niciun fel de deranj, unde piatra permite orice fel de acces. Prin urmare, o parte din evenimente care erau organizate în centru şi care presupuneau intrarea de maşini, macarale, sisteme de ridicat în perimetru din faţa palatului Vulturul Negru nu vor mai fi organizate în Piaţa Unirii", a spus edilul pe un ton iritat.

Neoficial, decizia strămutării evenimentelor din piaţa centrală a fost luată după ce piatra trani care acoperă zona albă şi este rezervată exclusiv traficului pietonal a început să crape după doar doi ani.

Aceasta urmează să fie înlocuită pe cheltuiala constructorului Drumuri Orăşeneşti, care şi-a asumat o garanţie a lucrărilor de 10 ani dar a susţinut că plăcile albe au început să crape pentru că au fost călcate de maşini şi macarale.

"Nu sunt critic de artă"

Ilie Bolojan a fost deranjat şi de întrebările legate de decizia municipalităţii de a plăti un preţ enorm, de aproape un milion de lei, echivalent a 203.000 euro, pentru ansamblul statuar "Hora Centenarului".

Statuia din beton patinat, concepută de sculptorul Horea Sabău, reprezintă şase figuri antropomorfe prinse într-o horă şi unite la nivelul superior printr-o cupolă, dar contrastează flagrant cu aspectul futuristic al Podului Centenarului.

Primăria şi-a anunţat alegerea în cursul zilei de joi, printr-un comunicat de presă, în condiţiile în proiectul câştigător a concurat de unul singur şi nu a existat o consultare publică prealabilă a orădenilor.

"Eu nu sunt critic de artă, să mă pot pronunţa. Orice monument de for public trebuie să parcurgă etapele de aprobare ale Ministerului Culturii, prin urmare şi acest proiect va ajunge la comisia de monumente de for public de la nivel naţional formată exclusiv din experţi, din artişti plastici", a spus edilul.

"Nu m-am uitat cu ochi critic"

Bolojan a lăsat să se înţeleagă că părerea contribuabilului nu contează în acest caz. "S-ar putea ca orădenilor să le placă o anumită formă a unui proiect, iar specialiştii să spună că acea formă nu este cea conformă. În momentul în care specialiştii spun cum să facem, ne place, nu ne place, ne conformăm", a declarat edilul.

Primarul a evitat să se pronunţe asupra preţului lucrării, invocând că "nu ştiu exact despre ce sumă este vorba" şi a refuzat să spună dacă îi place sau nu. "Am văzut-o, dar nu m-am uitat cu ochi critic pe planuri. Dumneavoastră, fiind pricepuţi la toate, aveţi această posibilitate", a încheiat ironic Bolojan.