Contractul pentru semaforizarea trecerii de nivel cu calea ferată din strada Uzinelor a fost semnat săptămâna trecută de reprezentanţii SNCFR şi cei ai constructorului Abed Nego.

După doi ani de amânări

Lucrarea a fost atribuită cu o întârziere de doi ani de la aprobarea finanţării ei de către Consiliul Local Oradea.

"Contractul a fost semnat între SNCFR Cluj şi firma SC Abed Nego. Valoarea contractului de lucrări este de 485.990 lei, fără TVA, iar lucrările urmează să înceapă în circa o lună de zile. Având în vedere că lucrările se fac în beneficiul municipiului Oradea şi al locuitorilor săi, Primăria Oradea va suporta valoarea investiţiei", se menţionează într-un comunicat al municipalităţii.

Potrivit comunicatului, durata de execuţie a investiţiei, programată să înceapă la sfârşitul lunii septembrie, va fi de două luni.

Asta înseamnă că, dacă nu se împotmoleşte pe parcurs, lucrarea urmează să fie finalizată undeva la începutul iernii.

Municipalitatea orădeană a insistat în ultimii doi ani, în mod repetat, pe lângă SNCFR pentru urgentarea atriburii lucrării de semaforizare fără a obţine însă rezultate notabile.

Centură cu ambuteiaje

Investiţia este cu atât mai necesară cu cât primăria a investit anul trecut 230.000 lei în reabilitarea trecerii de cale ferată, fără a reuşi însă fluidizarea circulaţiei prin sensul giratoriu de la intersecţia străzilor Podului şi Uzinelor.

Chiar dacă nu mai sunt obligate să înainteze cu viteză de melc printre gropi, TIR-urile care virează spre zona industrială sau ieşirea în Ungaria sunt obligate în continuare să oprească în faţa indicatoarelor rutiere cu semnificaţie "Stop" şi "Crucea Sfântului Andrei" pierzând clipe preţioase.

La ore de vârf, opririle repetate ale maşinilor de mare tonaj duc la apariţia unor cozi de camioane care blochează circulaţia pe ambele sensuri de mers ale şoselei de centură.