Primăria Oradea caută parteneri pentru înfiinţarea unui fond local de investiţii care să sprijine start-up-urile orădene din domeniul IT.

Parte a programului "Realizează-te în Oradea!", destinat dezvoltării de firme şi specialişti în domeniul IT, fondul local de investiţii va fi gestionat de o societate pe acţiuni care va fi înfiinţată de Agenţia de Dezvoltare Locală Oradea în parteneriat cu firme din domeniul IT.

Fondul va fi constituit din contribuţia în valoare de 300.000 euro a municipalităţii orădene şi aporturile de câte 5.000 euro ale partenerilor selectaţi şi va fi destinat susţinerii companiilor inovatoare de tehnologie din domenii de la IT şi software, până la securitate cibernetică şi inteligenţă artificială.

Primărie, caut partener!

"Partenerii privaţi trebuie să fie companii cu experienţă în domeniul IT&C, dispuse să contribuie la capitalul societăţii (fondul de investiţii) cu suma iniţială de 5.000 euro, sumă care se va vărsa la data constituirii societăţii (estimat 30 aprilie 2019) în contul deschis pe numele acesteia", arată un comunicat transmis joi de primărie.

Partenerii vor fi selectaţi de municipalitate în funcţie de experienţa în administrarea unor companii IT&C cuantificată prin vechime, numărul de angajaţi şi cifra de afaceri.

Rolul partenerilor, dincolo de a asigura cofinanţarea fondului de investiţii, este de a asigura monitorizarea activităţii start-up-urilor finanţate prin program.

Doar pentru IT-işti

Selecţia firmelor înscrise va fi făcută de specialişti desemnaţi de asociaţii în fondul de investiţii care vor organiza trimestrial sau semestrial sesiuni publice de selecţie în funcţie de sumele disponibile şi numărul firmelor selectate.

Start-up-urile candidate vor trebui să aibă activitate în domeniul IT de la servicii IT şi software la securitate cibernetică şi inteligenţă artificială.

Pentru a se putea califica la atragerea de finanţări, firma candidată va trebui să fie înregistrată în Oradea, iar pentru o perioadă de cinci ani, minim 75% din personalul creativ trebuie să îşi desfăşoare activitatea în municipiu sau Zona Metropolitană Oradea.

Sprijinul financiar va fi acordat sub forma aportului în numerar la capitalul social al societăţii start-up, iar societatea administrator va deveni acţionar al firmei.

Activitatea companiilor va fi monitorizată de un tutore desemnat de conducerea fondului de investiţii. Tutorele va asigura asistenţa tehnică în activitatea start-up-ului şi va monitoriza modul de cheltuire a sumelor alocate.