Zeci de elevi și profesori de la Colegiul Național Onisifor Ghibu din Oradea vor pleca în acest an școlar în țări precum Norvegia, Franța, Spania și Italia pentru a se specializa în IT, în diverse domenii. Două proiecte au primit finanțare din partea Comisiei Europene prin programul Erasmus + şi au fost prezentate, marţi, de directorul Iulius Timar şi de unul dintre coordonatori, profesoara de limba engleză Lucia Cighir.

Profesori la modă

Cele două proiecte Erasmus + au fost aprobate la începutul anului 2019. Primul dintre ele, "Dezvoltarea competenţelor IT prin intermediul programării jocurilor" ("Development of IT Skills through Game Programming") presupune un stagiu de practică pe care îl vor efectua 16 elevi de clasa a X-a la o firmă de IT din Spania.

Adolescenţii vor fi selectaţi în funcţie de nivelul cunoştinţelor în limba engleză şi vor sta zece zile în orașul Granada, unde vor studia totul despre procesul de creare a unei aplicaţii şi despre programarea jocurilor la firma DesarrolloWeb, specializată în IT. Proiectul va continua şi în anul 2021, când alţi 16 elevi vor pleca în Cipru, tot într-un stagiu de practică.

Cel de-al doilea proiect pe anul şcolar 2019/2020 („Our digital classroom”) presupune modernizarea tehnicilor de predare a profesorilor de la Colegiul Naţional prin utilizarea gadgeturilor şi aplicaţiilor. Concret, 20 de cadre didactice din diverse domenii vor fi grupate în patru echipe şi vor fi pregătite în Franţa, Spania, Norvegia şi Italia.

"Fiecare echipă va sta câte cinci zile într-o singură ţară. În urma pregătirii şi a participării la aceste stagii de formare profesională, profesorii vor putea să ofere elevilor lecţii mai atractive, digitalizate, urmărind să-i atragă prin utilizarea tehnologiilor moderne cu care aceştia sunt familiarizaţi", a explicat Lucia Cighir.

Elevii unei şcoli moderne

În cadrul aceleiaşi conferinţe, profesorii au relatat şi despre alte trei proiecte Erasmus + demarate în anul 2019 și 2018, două dintre ele continuând şi în anul 2020.

Cel mai complex, "DECH - Dimensions of European Cultural Heritage", a prevăzut întâlnirea mai multor grupe de elevi şi profesori din cinci ţări (România, Grecia, Polonia, Croaţia şi Franţa), care pe parcursul proiectului se deplasează la fiecare partener pentru a învăţa despre cultura fiecărei ţări.

"Când am fost în Croaţia, cel mai mult mi-a plăcut la Grădina Zoologică. A fost o experienţă unică pentru mine", a spus David Pop, elev în clasa a VII-a.