La începutul anilor 2000 era doar un tăpşan între pădure şi câmp. Astăzi, sub pădurea Băile Felix se ridică semeţ un complex cu trei hoteluri, bază de tratament şi aquapark.

"Investiţiile au transformat Felixul într-o destinaţie atractivă nu doar pentru români, ci şi pentru turiştii străini. Avem, spre exemplu, oaspeţi din Finlanda care vin la noi de zece ani, atraşi de posibilităţile de distracţie, relaxare şi tratament", spune directorul complexului President, Dumitru Fechete.

La mai mare!

Prima capacitate de cazare a fost dată în folosinţă în august 2001 (foto). "Totul a pornit de la un hotel cu 32 de camere, un restaurant cu 110 locuri şi două piscine, din care una interioară", îşi aminteşte Dumitru Fechete. Investiţiile repetate şi fondurile europene atrase au transformat treptat mica afacere într-una spectaculoasă.

În 2004 a fost amenajată baza sportivă, în 2007 a fost dată în folosinţă sala de nunţi, iar în 2011 Hotelul President cu 104 camere, din care 81 orientate, pentru mai multă linişte, spre pădure. În 2012, odată cu inaugurarea aquapark-ului, primul din această parte a ţării, atractivitatea zonei a crescut exponenţial. În următorii doi ani, concomitent cu creşterea numărului de bazine şi tobogane din parcul acvatic, înmulţirea turiştilor a obligat investitorul la extinderea spaţiilor de cazare.

Amenajat deasupra intrării în aquapark, cu acces direct la bazine, hotelul Aqua President numără 24 camere şi 4 apartamente, ce s-au dovedit rapid insuficiente. Astfel, cel de-al treilea hotel, President SPA, cu 45 camere, 5 apartamente şi cele mai bune posibilităţi de wellness, a fost deschis în 2017, legat de aquapark printr-o pasarelă, iar în 2018 în curtea acestuia au fost inaugurate două tobogane de 14 metri, din care unul "kamikaze" şi unul de tip pendul, unic în ţară. Alături mai funcţionează încă unul, cu patru piste, pentru familii, şi o zonă splash pentru copii.

Cele mai bune

Dumitru Fechete, director PresidentCei 18 ani "presidenţiali" au schimbat radical faţa locului. "Astăzi, complexul are o capacitate de 182 camere şi cuprinde un centru de sănătate şi un aquapark cu o capacitate de 2.100 locuri vara şi 780 locuri iarna, care numără 18 bazine şi 8 tobogane", spune Dumitru Fechete (foto).

Oaspeţii au la dispoziţie de la cea mai modernă zonă SPA din staţiune, cu un cabinet Pell Amar (unde printre altele se fac împachetări şi băi cu nămol sau plante, tratamente faciale, lift-up şi antiaging) până la cele mai variate posibilităţi de distracţie: tobogane, concursuri cu animatori, spuma party şi aqua-zumba.

Calitatea serviciilor a făcut ca, la Gala Turismului Balnear şi SPA organizată în septembrie la Băile Herculane, hotelul President să obţină premiul special al juriului la categoria hotel cu bază de tratament balnear, iar President SPA pentru cel mai bun hotel cu SPA.

Anti-aging pentru Felix

Cu o cifră de afaceri de 20 milioane lei pe an, complexul President a transformat nu doar locul, ci şi oamenii. Dintr-o staţiune îmbătrânită, refugiu pentru vârstnici veniţi la tratament, Băile Felix a devenit o destinaţie atractivă şi pentru tineri. "Înainte, media de vârstă a clienţilor cazaţi în hotel era de 47 de ani. Acum a coborât la 38 de ani şi este chiar mai mică în aquapark, unde vin foarte mulţi copii", spune directorul.

De altfel, gradul de ocupare mediu a ajuns anul trecut la 78%, iar anul acesta la 85%. "Creşterea vine din lunile de extrasezon. Dacă până acum aveam în martie un grad de ocupare de 53%, anul acesta a urcat la 76%", zice Fechete. În lunile de vară e 100%!

Hotel de lux

La 18 ani de la înfiinţare, President îşi dă examenul de maturitate printr-o investiţie de 4,5 milioane euro cofinanţată din fonduri UE. Peste drum de intrarea în aquapark se construieşte primul hotel de business din complex, care va avea un restaurant cu 350 locuri, săli de conferinţe şi 70 camere mari, dispuse pe patru niveluri. Restaurantul va fi dat în folosinţă în iarnă, de sărbători, iar locurile de cazare anul viitor.

Proiectat la nivel de 5 stele, hotelul va fi clasificat, totuşi, la 4 stele. "La un hotel de 5 stele trebuie să ai un om care preia maşina clientului, altul care deschide uşa, altul lângă lift, altul la fiecare etaj şi chiar şi cameristele să vorbească o limbă străină. Preferăm să lucrăm la 4 stele, cu posibilitatea de a creşte la 5 când va exista cerere", explică directorul. Oaspeţii vor avea, astfel, cel mai bun raport preţ-calitate existent într-o staţiune balneară din România.