Ceea ce până acum era doar speculaţie a devenit, de săptămâna trecută, acuzaţie: preşedintele Consiliului Judeţean, Pásztor Sándor, lucrează împotriva bihorenilor. Cel care şi-a asumat dezvăluirea este Gheorghe Pasc, până la începutul lunii director al Aeroportului Oradea, funcţie la care a renunţat cu convingerea că dezvoltarea acestuia a fost sabotată tocmai de şeful Judeţului.

BIHOREANUL vă prezintă acuzaţiile de o gravitate fără egal aduse capului administraţiei judeţene, atât de serioase încât pot nu doar să pună capăt carierei politicianului, ci şi să-l facă protagonistul unui dosar penal, pentru abuz în serviciu contra intereselor publice.

"O crimă"

Destinul Aeroportului Internaţional din Oradea nu lasă loc dubiului: cu un Consiliu Judeţean condus de un reprezentant UDMR, nu are nicio şansă să-şi merite denumirea!

Alexandru Kiss, fostul şef al UDMR BihorDupă ce în 2006-2007 preşedintele Alexandru Kiss (foto) îi voia desfiinţarea sub pretextul că era prea aproape de oraş, de fapt ca să vândă cele 200 hectare de teren, actualul şef UDMR-ist al CJ, Pásztor Sándor, izolează Aeroportul modernizat de predecesorii liberali Radu Ţîrle (sub care s-a refăcut aerogara) şi Cornel Popa (în timpul căruia infrastructura aeroportuară a fost adusă la standarde UE şi s-au demarat negocieri cu Ryanair, principalul operator low-cost în Europa).

La trei luni după ce Pásztor a devenit preşedinte în 2016, conducerea Aeroportului a semnat contractul cu compania care a deschis cinci rute spre Occident, toate însă suspendate în numai un an. De atunci, de la Oradea mai zboară doar Tarom, la fel ca înainte de modernizare, iar şansele altor curse externe sunt cvasi-nule. Mai mult, şeful CJ pregăteşte ca directoare o favorită a UDMR fără experienţă, ceea ce, consideră fostul director Gheorghe Pasc, ar fi "o crimă". Asta fiindcă, de fapt, scopul actualei administraţii judeţene nu e mai buna conectare aeriană a Oradiei şi Bihorului, ci dimpotrivă...

"Comisari" pentru directoare

Pentru propulsarea unui client UDMR la şefia Aeroportului se derulează chiar în perioada aceasta un simulacru. Profitând că Pasc a anunţat încă din iulie că îşi depune mandatul din 2 septembrie, CJ a împuternicit CA-ul Aeroportului, burduşit cu reprezentanţii partidelor ce conduc judeţul, să facă un concurs pentru selectarea viitorului director general, pretendenţii putându-şi depune candidaturile până la 9 septembrie.

Pe 17 septembrie, însă, contrar promisiunii făcute de Pásztor în şedinţa din 29 iulie a CJ, cum că "urmează un concurs cu posibilităţile cele mai largi să candideze şi din alte ţări", s-a aflat că din trei dosare înregistrate doar unul a fost acceptat: cel al Cristinei Antik, fostă contabilă în instituţii şcolare, soţie a controversatului judecător Antik Levente de la Curtea de Apel, votată în CA la propunerea UDMR.

Faptul nici măcar n-a fost comunicat de CA sau CJ, ci consemnat doar pe site-ul aşa-zisei agenţii de presă NewsBihor, subordonată CJ, fiind adus la cunoştinţa publicului larg de către BIHOREANUL. O singură explicaţie a dat preşedintele CA al Aeroportului, Bimbo-Szuhai Tibor: din dosarele celorlalţi doi pretendenţi, a căror identitate n-a dezvăluit-o, "au lipsit documente", nici acelea enunţate.

Prin urmare, Antik avea la dispoziţie 15 zile pentru "a înainta declaraţia de intenţie" şi apoi va susţine un interviu în faţa comisiei de selecţie. Dominată şi aceasta de activişti de partid, fără legătură cu managementul aeroportuar: preşedinte acelaşi Bimbo, fost director la Grădina Zoologică (UDMR), iar membri Porsztner Bela (tot UDMR), Florin Dubău (PSD), Traian Turle (ALDE) şi Alexandru Chiş (şef Birou Resurse Umane la Aeroport).

"Din lac în puţ"

Ilie Bolojan, primar OradeaPosibilitatea ca Aeroportul să fie condus de o simplă "contabilă de şcoală" l-a determinat pe primarul Ilie Bolojan (foto), care de doi ani cere numirea unei conduceri profesioniste, să denunţe manevra. Miercurea trecută, edilul a acuzat nepotrivirea Cristinei Antik pentru post, cerând revocarea CA şi reluarea procedurii în condiţii transparente. "Am căzut din lac în puţ", constata Bolojan: deşi în trecut solicitase inclusiv demisia "dinozaurului" Pasc, acum admitea că acesta, spre deosebire de Antik, măcar era de meserie.

Bolojan a dezvăluit că în vară, când cele patru partide din CJ au semnat un acord de colaborare ce prevedea între altele "dezvoltarea Aeroportului şi extinderea numărului de curse interne şi externe", preşedintele UDMR Bihor, Cseke Attila, îi ceruse să se abţină până la jumătatea lunii septembrie de la declaraţii critice faţă de politica CJ referitoare la Aeroport, iar el a acceptat, crezând că între timp "marii operatori sunt contactaţi în permanenţă".

Dată fiind situaţia reală, liderul PNL s-a considerat "dezlegat", cerând conducerii CJ să reia concursul, nicidecum să-i facă lui Antik "un contract beton", care să nu poată fi anulat, la fel ca membrilor CA, care "deşi au pierdut toate zborurile, au luat anul acesta toate bonusurile".

"Iresponsabilitate şi premeditare"

Bolojan a insistat atât pentru cooptarea municipalităţii în conducerea unităţii, cum mai ceruse, ci şi pentru promovarea unui manager profesionist, dând ca exemplu un orădean specializat în domeniu: Răzvan Horga (fiul profesorului Ioan Horga, de la Facultatea de Istorie), licenţiat la Viena, cu masterat în management aeroportuar luat în Marea Britanie şi cu experienţă în branşă inclusiv în Emiratele Arabe Unite.

"Nu şi-a depus dosarul la concurs fiindcă, vă daţi seama, dacă îl evaluează dl Bimbo pe probleme de aviaţie...", a zis primarul, bătând obrazul şefilor CJ: "Dacă până acum i-am bănuit de lipsă de competenţă, acum pare că aduce a premeditare. Mă mir că nu le crapă obrazul de ruşine domnilor Pasztor şi Mang. Eu aş intra în pământ de ruşine. Ce fac acolo este o chestiune de iresponsabilitate. Le cer să intre în parteneriat cu Primăria şi să anuleze acest concurs, pentru că situaţia este gravă".

"Oradea să nu mai aibă zboruri"

Gheorghe Pasc, fostul şef al Aeroportului din OradeaA doua zi, joi, proaspătul fost director al Aeroportului, Gheorghe Pasc (foto), nu doar a confirmat spusele primarului, ci a dezvăluit detalii incendiare potrivit cărora şeful CJ a subminat, pur şi simplu, dezvoltarea aerogării orădene. Într-o conferinţă de presă intempestivă, Pasc a afirmat că la finele lunii iulie a renunţat la funcţie tocmai din acest motiv.

El a amintit că la şedinţa CJ din iunie, când la cererea opoziţiei a informat că "suntem în faza finală de discuţii cu patru companii aeriene", de la prezidiu i s-a făcut semn să tacă, iar după reuniune a fost pus la punct de Pásztor: "Mi-a spus «Cât timp sunt preşedinte, vă interzic să mai discutaţi cu vreo companie». Lângă mine era dl Bimbo. Mi-a spus: «Vă interzic să discutaţi cu Wizzair sau Ryanair, puteţi să discutaţi eventual cu Tarom sau cu celelalte companii». În condiţiile acestea, le-am zis, eu nu pot să îmi îndeplinesc mandatul, îl depun şi plec".

Luna următoare, directorul a anunţat public că îşi depune mandatul ce urma să expire în octombrie, iar CA a aprobat rapid o procedură de selecţie a viitorului manager. "Nu mă lăsau să îmi îndeplinesc atribuţiunile. Abia acum îmi dau seama că este ceea ce apare în presă: trebuie ca Oradea să nu mai aibă zboruri".

Pásztor, niciun merit

Eliberat de orice constrângeri, Pasc a dezvăluit cum, în loc să găzduiască un hub al Ryanair, care intenţiona să aloce la Oradea un avion cu minimum trei zboruri pe zi, oraşul a fost lăsat fără cele 5 curse externe (Milano, Barcelona, Londra, Memmingen şi Düsseldorf).

Fostul director a relatat că negocierile cu compania au fost iniţiate în mandatul lui Cornel Popa, iar pe 9 septembrie 2016 a semnat un contract de operare, reuşită la care Pásztor nu avea nicio contribuţie. Pornite în martie 2017, cursele au fost sistate din vara lui 2018, într-un context, culmea, favorabil Oradiei: Ryanair se pregătea să-şi mute baza de la Timişoara la Oradea. Chestiunea urma să fie convenită într-o întâlnire programată pe 27 martie 2017 la Dublin, la sediul companiei, dar în final s-a discutat despre suspendarea zborurilor de la Oradea...

Gentleman şocat

În acea perioadă, presa locală a dezvăluit că Ryanair nu mai inclusese cursele în programul de iarnă 2018 (ce debuta în octombrie), pe 14 martie compania invocând, la cererea jurnaliştilor, "motive comerciale" în baza cărora le-a suspendat, fără a da niciun detaliu concret.

În faţa presei, pe 15 martie, şeful CJ s-a declarat "şocat" de decizie, susţinând că Ryanair semnase un contract valabil pe 5 ani şi că toate cursele aveau un grad de încărcare între 87% - 94% (mult peste pragul minim de profitabilitate, de 70%) şi anunţa că "atitudinea de gentleman s-a terminat", fiind deja "sunat de Wizz Air", principalul concurent al Ryanair.

Ceea ce Pásztor fie n-a înţeles, fie n-a vrut să înţeleagă era că, de fapt, compania îşi pregătise o poziţie de negociere a viitorului hub de la Oradea, pentru care nu se mulţumea, ca până atunci, cu tarifele ex-ante subvenţionate (pentru aterizare-decolare, balizaj, staţionare şi procesare pasageri), ci voia şi alte facilităţi (de pildă reducerea tarifelor pentru alimentarea cu electricitate şi securitate). De altfel, aceste detalii au şi fost prezentate de BIHOREANUL (facsimil), care specula că, de fapt, anunţul privind suspendarea zborurilor era doar o pregătire a negocierilor în forţă.

Pásztor "subminează relaţia noastră"

Deşi întâlnirea de la Dublin fusese programată dinainte, şeful CJ s-a lăudat că "a obţinut o întâlnire de urgenţă" cu reprezentanţii companiei. Fanfaronada a fost o eroare, confirmă acum Pasc. Acesta a relatat că întâlnirea era să nici nu aibă loc, din cauza lui Pásztor. Motivul? Reprezentanţii companiei "au invocat declaraţiile domnului preşedinte din presa locală".

Ca dovadă, Pasc a pus la dispoziţia jurnaliştilor două scrisori. Într-una, datată 22 martie 2018, cu o săptămână înainte de Dublin, directorul de dezvoltare Ryanair, Evelin Horvath, îşi manifesta nemulţumirea că "dl Pasztor a dezvăluit informaţii confidenţiale pe site-ul agentianewsbihor, inclusiv termenii contractului nostru şi gradul de încărcare... Comentariile au încălcat clauza 11 (Confidenţialitate) din contractul semnat pe 9 septembrie 2016. Vă rugăm să ne asiguraţi imediat că nu vor mai exista alte încălcări ale confidenţialităţii. În caz contrar, vom fi nevoiţi să anulăm întâlnirea din 27 martie deoarece nu avem garanţia că discuţiile nu vor fi divulgate public".

Deşi avertismenul era clar, Pásztor l-a ignorat brutal chiar şi după revenirea de la Dublin. Drept dovadă, o altă scrisoare, trimisă de Ryanair pe 4 aprilie 2018: "În mod regretabil, dl preşedinte Pasztor nu a respectat confidenţialitatea întâlnirii noastre şi a dezvăluit detalii despre discuţiile noastre către mass media, în ciuda confirmării repetate că întâlnirea a fost confidenţială şi că niciun detaliu nu va fi dezvăluit în mass media. A încălcat repetat Clauza 11 (Confidenţialitate). Aceste declaraţii publice ale dlui Pasztor subminează relaţia noastră, deoarece nu putem fi siguri că negocierile noastre vor fi păstrate confidenţiale, ceea ce este o practică comună în afaceri. În această bază, regretăm că nu vom mai putea stabili alte întâlniri viitoare la care dl Pasztor să fie prezent".

Nepenalizare şi "maghiarizare"

Deşi Pásztor a rupt punţile cu Ryanair, fără a face nimic pentru a o înlocui cu altă companie (aşa cum se lăuda în vara lui 2018, promiţând că va anunţa noi rute "din două în două săptămâni"), fostul director al Aeroportului a reuşit să reia legătura cu operatorul irlandez şi să iniţieze discuţii cu alţi trei. O eventuală reluare a zborurilor internaţionale este, însă, imposibilă, a explicat Pasc, până la finalizarea noului terminal de pasageri, încă incertă.

În iulie 2017 lucrarea la terminalul II a fost atribuită asocierii UTI-Edilclau SRL, pentru 21,79 milioane lei, şi trebuia finalizată în 10 august 2018. Nu numai că nu e nici acum, după 13 luni, dar şansele să fie gata până la finalul anului sunt aproape zero. Motivul? Constructorul nu are forţa financiară de a executa restul de circa 10% rămas de făcut, partea cea mai costisitoare, adică finisajele interioare şi montarea de echipamente specifice. Pasc a spus că a penalizat asocierea la nivelul maxim posibil (cu 3,2 milioane lei) pentru întârzieri, în ciuda faptului că şefii CJ ar fi protejat-o: "Cei de la UTI tot treceau pe la Judeţ, iar de acolo le promitea cineva că nu se vor lua penalităţile".

Tot Pasc a dezvăluit că, în schimb, CA-ul dominat de UDMR a pus constructorul să inscripţioneze terminalul şi în limba maghiară, contrar regulamentelor internaţionale conform cărora signalistica aeroporturilor se face în limba oficială a statului şi în engleză, limba aviaţiei. "Nu am vrut să fiu de faţă, vom fi primul aeroport din România în care inscripţiile vor fi şi în limba maghiară. Le-am şi spus că nu e dreptul CA să hotărască cum se inscripţionează aeroportul, au făcut cum au vrut ei", a relatat Pasc, făcând referire la Hotărârea CA nr. 30/26 noiembrie 2018.

Cert e că, în lipsa noului terminal şi cu cel vechi afectat de lucrări pentru modificarea fluxurilor, nicio companie nu va semna vreun contract cu Aeroportul din Oradea. "Nimeni nu vrea să-şi ducă pasagerii prin corturi", a explicat fostul manager, care a subliniat că, din considerente de imagine, politrucii din CJ au evitat până şi să declare public acest adevăr.

La mâna politrucilor

Bimbo Szuhai, preşedintele Consiliului de Administraţie a Aeroportului OradeaEste deja un fapt evident că situaţia de la Aeroport se datorează, în bună măsură, şi incompetenţei CA-ului votat de majoritatea UDMR-PSD-ALDE în mai 2017. Pasc a arătat că 6 din cei 7 membri au fost puşi de partide fără să fi avut nici măcar tangenţă cu managementul aeroportuar, începând cu preşedintele Bimbo-Szuhai Tibor (foto), ex-Zoo, şi continuând cu ceilalţi membri propuşi de UDMR - Cristina Antik (contabilă la Şcoala Szacsvay Imre) şi Porsztner Béla (fost director adjunct la Administraţia Imobiliară Oradea), ALDE - Alexandru Popovici (fost inginer la Ghenau, firma vicepreşedintelui CJ Traian Bodea), Traian Turle (fost viceprimar al comunei Bunteşti) şi PSD - Florin Dubău (jurist la o firmă din Beiuş).

Anul acesta, activitatea preşedintelui Bimbo a fost evaluată ca fiind excelentă de către o comisie a CJ formată din managerul public al judeţului, Victor Papp (PSD), administratorul public Szabo Jozsef (UDMR) şi Gabriela Plugar (şefa Direcţiei Economice). Anul trecut, membrii CA au fost recompensaţi cu peste 300.000 lei indemnizaţii şi bonusuri (3.600 lei lunar), pentru că Aeroportul a avut 220.000 pasageri, aceeaşi sumă fiindu-le alocată şi pe 2019, deşi în primele trei luni ale acestui an mai rămăseseră 14.500 de pasageri.

Fără finanţare

Întrebat de BIHOREANUL dacă, în opinia sa, Pásztor şi oamenii săi au adus Aeroportul în această situaţie din incompetenţă sau cu intenţie premeditată, Pasc a răspuns indirect, dar edificator. "Anul acesta, Aeroportul a avut cel mai mic buget de când este în subordinea CJ", adică din 1997, iar şefii CJ sunt cât se poate de conştienţi de deciziile lor.

Mai mult, aceştia au împiedicat printr-o altă decizie şi posibilitatea ca terminalul să fie funcţional după finalizare: "CNAIR ne-a obligat să ne legăm la DN79 prin două căi de acces. Iniţial ni s-au dat 2,5 milioane lei pentru lucrare, dar după ce am pregătit licitaţia, la rectificarea bugetului, ni s-au luat înapoi 1,5 milioane lei. Fără bani nu poţi face licitaţia, ar fi faptă penală", a explicat Pasc.

Altfel spus, chiar dacă terminalul ar fi gata anul acesta, el va rămâne inutil, iar Aeroportul nu va putea avea curse externe decât, în cea mai optimistă variantă, în a doua parte a anului viitor.

Concurs aranjat

Fostul director a dezvăluit, în fine, şi alte detalii din planul politicienilor de a controla Aeroportul, prin viitoarea directoare Cristina Antik. Pasc a spus că din cauza felului în care au fost pregătite criteriile, aşa încât să-i fie convenabile contabilei, singura reprezentantă a Statului în CA, Doina Drăghici, funcţionară în Ministerul de Finanţe, "a refuzat" să facă parte din comisia de concurs. De altfel, a adăugat el, Antik "s-a dus prin birouri şi a spus că ea va fi viitoarea directoare" încă din iulie, când el abia îşi anunţase demisia. "Atâta să aibă grijă decidenţii politici, să nu-şi bată joc de Aeroport. Ar fi o crimă!", a avertizat directorul demisionar, arătând că "Aeroportul din Oradea nu de contabilitate are nevoie, ci de management".

Pasc a dezvăluit că pentru a uşura promovarea lui Antik, orice posibil rival a fost ţinut la distanţă, arătând că aceasta avusese iniţial doar doi contracandidaţi, şi aceia eliminaţi birocratic. Unul, a zis el, este "un domn inginer de la Electrocentrale", al cărui nume nu şi l-a amintit, iar celălalt, fostul director operaţional al Aeroportului Internaţional din Timişoara, Marian Chivu, respins pentru că "n-a avut un cazier". "Dacă erau de bună-credinţă, i-ar fi spus să-l aducă", a explicat fostul director.

În plus, a adăugat el, încă un specialist, un român stabilit în Belgia, George Pruneanu, fost inspector la Autoritatea Aeronautică Civilă şi fost director de companii aviatice, a intenţionat să concureze la Oradea, dar în mod bizar, dosarul i s-a "rătăcit".

"Oradea nu e Viena!"

Pasztor Sandor, preşedintele Consiliului Judeţean BihorChiar în joia în care fostul manager făcea uluitoarele dezvăluiri despre sabotarea Aeroportului, şeful CJ Bihor îşi prezenta alibiuri în cotidianul Bihari Napló, susţinând că nu putea "aduce" un profesionist la Oradea întrucât cei eventual interesaţi erau nemulţumiţi de remunerare. "Oradea nu e Viena", a titrat ziarul, citându-l pe Pásztor Sándor (foto): "Cei care ne-au căutat din străinătate se gândeau la salarii anuale de 150-200.000 euro, adică cel puţin 15.000 euro lunar. Noi putem oferi 15.000 euro pe an. Din această cauză ne-au picat toate încercările de a atrage candidaţi din străinătate. Să nu aşteptăm, deci, ca directorul Aeroportului din München sau Viena să se mute la Oradea!".

Nu doar că Pásztor n-a dat exemplul vreunui străin care să fi renunţat la candidatură din cauza banilor, dar a ignorat total faptul că, la posibilităţile Aeroportului orădean, de managementul acestuia puteau fi interesaţi destui profesionişti români, care nu au asemenea pretenţii. Directorul aeroportului din Timişoara, Iulian Idolu, a fost plătit cu 186.000 lei pe 2018, cel din Cluj, David Ciceo, cu 158.000 lei, iar cel din Satu Mare, Nicolae Fechete, cu 82.000 lei, toate aerogări subordonate consiliilor judeţene.

Să revoce şi să plece!

Vineri, la o zi după dezvăluirile lui Pasc, PNL Bihor a anunţat printr-un comunicat că şi-a mandatat reprezentanţii din CJ ca la următoarea şedinţă să ceară anularea concursului pregătit pentru Antik, revocarea CA şi somarea şefului CJ să explice de ce "a subminat relaţia cu Ryanair, fapt pentru care compania a informat că nu mai doreşte să stabilească alte întâlniri cu dl Pasztor", sau, în caz contrar, demisia acestuia din fruntea judeţului.

Deocamdată, atât Pásztor, cât şi Bimbo refuză să dea explicaţii. Preşedintele CA s-a limitat doar să susţină că este "dezamăgit" de afirmaţiile fostului director, promiţând că îşi va face cunoscută poziţia "curând". "Eu am avut relaţii normale cu dl Pasc, nu înţeleg ce l-a apucat. Ştiu că a fost militar şi militarii nu mint, nu fură şi nu trădează", a spus Bimbo, refuzând să lămurească pe cine ar fi "trădat" fostul ofiţer de aviaţie şi ce ar fi "minţit", câtă vreme dezvăluirile sale au fost probate cu documente şi au corespondent în realitate.

Mai mult ca sigur, însă, atât el, cât şi Pásztor nu se vor mai putea eschiva să dea seama la reuniunea CJ, unde aleşii bihorenilor sunt datori să-i tragă la răspundere. Fie că le sunt adversari politici, fie aliaţi...


CAZ PENAL
Abuz în serviciu şi şulfăreală politică

Din punct de vedere juridic, faptul că preşedintele CJ Bihor a provocat ruperea relaţiei dintre Aeroportul Oradea şi compania Ryanair şi că a determinat, prin intermediul CA, aranjarea concursului pentru postul de director general în beneficiul clientelei politice poate fi considerat abuz sau cel puţin neglijenţă în serviciu, DNA - aflat într-o prelungită "amorţeală" - fiind obligat să se autosesizeze.

Pe de altă parte, comportamentul lui Pásztor pune în discuţie şi protocolul semnat pe 28 iulie între cele patru partide din CJ, care s-au angajat să susţină dezvoltarea Aeroportului. Întrebarea este: dacă reprezentantul UDMR a prestat în sens contrar, ce rost ar mai avea păstrarea protocolului de către opoziţia liberală? "Vom mai aştepta câteva zile ca să vedem ce are dl Pásztor de declarat - poate nu vrea să declare nimic -, apoi ne vom pronunţa", a declarat preşedintele PNL Bihor, Ilie Bolojan.


SECRETUL LUI BOLOJAN...
... dezvăluit de Gheorghe Pasc

Deşi în repetate rânduri primarul Ilie Bolojan i-a cerut demisia şi lui, nu doar membrilor CA, fostul director al Aeroportului a dezvăluit că şeful CJ, Pásztor Sándor, a ajuns să-l "lipească" de edil. "Mi s-a reproşat că aş fi prieten cu dl Bolojan şi că îmi beau cafeaua în fiecare dimineaţă cu dânsul. Aş fi vrut eu, aş fi fost mândru să-mi beau cafelele cu primarul oraşului", a spus Pasc.

De ce îl luase la ochi Pásztor? Pur şi simplu, pentru că i-a confirmat că soluţia propusă de Bolojan pentru dezvoltarea Aeroportului, inclusiv prin cooptarea Primăriei în conducerea acestuia, e perfect posibilă. "Partea aia cu acţiuni pe care să le aibă şi Primăria - nu, că Aeroportul nu e societate pe acţiuni. Dar sunt alte soluţii care pot da rezultate", a explicat Pasc, deconspirând câteva din ideile edilului.

Pasc a afirmat că în locul unui CA cu 7 membri, unul cu doar 5 ar fi mai eficient, cu "un preşedinte, un reprezentant al Statului, un reprezentant al proprietarului, CJ, unul al Primăriei şi unul al mediului de afaceri". Municipalitatea şi companiile orădene ar putea susţine dezvoltarea Aeroportului prin preluarea unor cheltuieli de publicitate care să adauge, legal, la veniturile companiei care operează zborurile externe. "Se pot vinde în avioane pahare pe care să fie Peştera Urşilor sau Palatul Vulturul Negru, se poate inscripţiona un avion Oradea şi alt avion Bihor", a exemplificat Pasc.


PUŞI PE EPURĂRI
Politrucii vor să facă "pui"

Fostul director Gheorghe Pasc a dezvăluit şi faptul că politrucii din CA i-au chemat la ordine pe şefii de servicii din cadrul Aeroportului, cerându-le să dea seama asupra evaluărilor făcute angajaţilor, fapt ce încalcă OUG 109/2011, care fixează CA-ului atribuţii neexecutive.

O sursă a BIHOREANULUI a confirmat, de altfel, că CA se va întruni în acest scop chiar săptămâna aceasta. Asemenea presiuni se fac de obicei când reprezentanţii partidelor vor să "zboare" din instituţii profesionişti în locul cărora să angajeze tot clienţi politici. Asta ar mai lipsi ca Aeroportului să i se pună de tot cruce...


UPDATE:

Vor comisie

Consiliul Judeţean Bihor a emis, luni după-amiază, o primă reacţie pe marginea scandalului legat de Aeroportul Oradea, prin intermediul purtătorului de cuvânt Adrian Simon. În locul unor explicaţii, liderii Judeţului se declară victime ale unei "campanii de denigrare" şi acuză "un asediu continui" asupra Aeroportului, motiv pentru care au decis constituirea de urgenţă... a unei comisii de anchetă. În martie, cînd opoziţia a cerut o asemenea comisie, coaliţia PSD-UDMR-ALDE s-a opus.

Citiţi pe această temă articolul "Şefii CJ Bihor bat câmpii pe tema Aeroportului: În loc să-şi asume răspunderea şi să dea explicaţii, vor comisie de anchetă. În martie le-au respins-o liberalilor..."

Tot luni, firma UTI, una din cele două care construiesc noul terminal, a reacţionat susţinând că a fost pe nedrept învinuită de întârzierea de peste un an. UTI dă vina pe propriul asociat, o firmă din Craiova, dar şi pe însuşi fostul director al aeroportului.

Citiți pe aceeași temă articolul ”Reacţie după acuzele fostului director al Aeroportului Oradea: UTI, constructorul noului terminal, dă vina pentru întârzieri pe propriul asociat şi pe beneficiar


Vezi mai jos declarația completă a lui Gheorghe Pasc!