Primăria Oradea a adus, joi, la cunoștința cetățenilor faptul că, de acum, pot obține certificatele fiscale foarte rapid, gratuit, comod, fără a mai fi nevoie să se deplaseze la sediul instituției. Faclitatea este oferită de „Ghișeul Online” - platformă online de comunicare cu contribuabilii, disponibilă de la finele lunii trecute pe site-ul www.oradea.ro.

Potrivit comunicatului Primăriei, pașii pe care trebuie să îi urmeze o persoană pentru a obține un certificat fiscal online sunt următorii:

Pasul 1. Înregistrează-te în Ghișeul Online

Pentru a obține user-ul și parola trebuie să completați Cererea și, împreună cu copia cărții de identitate, să le depuneți la sediul Primăriei sau să le transmiteți pe adresa de email primărie@oradea.ro. Modelul cererii se poate descărca de aici.

După depunerea cererii vei primi pe e-mail parola pentru autentificare.

Pasul 2. Conectează-te la Ghișeul Online

Utilizând adresa de e-mail și parola primită te poți conecta pe Ghișeul Online.

Pasul 3. Alege Certificate atestare fiscală dintre serviciile oferite online

Pasul 4. Completează/selectează datele pentru emiterea certificatului fiscal online

Pasul 5. Descarcă certificatul de atestare fiscală.

După generarea certificatului de atestare fiscală, acesta se poate descărca imediat pe un link oferit de platformă.

E important de precizat faptul că certificatul fiscal se poate obține online numai dacă persoana care îl solicită are toate obligațiile achitate.

Certificatul fiscal este semnat electronic de Municipiul Oradea prin CertSign. Documentul original este cel în format electronic. Acesta poate fi listat și prezentat pe suport de hârtie, dar valabilitatea documentului este dovedită prin prezentarea formatului electronic.

Certificatele de atestare fiscală obținute prin intermediul Ghișeului Online sunt disponibile spre descărcare oricând, în perioada de valabilitate a certificatului – apăsând ”Descarcă certificat” pentru bunul/proprietatea respectivă.