Şeful CNAIR, Ştefan Ioniţă, a găsit "vinovatul" pentru lipsa autostrăzilor: solul din România este altfel decât în ţările din care provin firmele de construcţii, scrie digi24.ro.

"Am observat că firmele străine care construiesc în România, deşi au experienţă în achiziţii publice, au probleme când trebuie să lucreze efectiv pe specificul solului din România", a explicat Ştefan Ioniţă, în cadrul unei emisiuni.

Directorul general al CNAIR a precizat că "este diferenţă între un sol arid cum este cel din Spania şi specificul solului românesc".

Nu este clar cât este ironie voită şi cât este realitate în declaraţia directorului general. Referirea la procedurile de achiziţie pare a ţinti contestaţiile repetate la licitaţii venite din partea firmelor străine. Referirile la sol pot privi numeroase proiecte de autostrăzi în care solul a luat-o la vale, precum Lugoj-Deva, lotul 3, Sibiu-Orăştie lotul 3 sau porţiuni din Sebeş-Turda. Din acest punct de vedere vina nu aparţine în totalitate firmelor străine. Dacă acestea utilizează materiale de proastă calitate sau apelează la soluţii tehnice necorespunzătoare pentru a îşi umfla profiturile, CNAIR păcătuieşte prin faptul că nu verifică la timp şi complet lucrările şi dă firmelor de construcţie acceptul ca acestea să facă proiectul tehnic.