Aleşii orădenilor au aprobat, miercuri, în unanimitate şi fără comentarii, indicatorii tehnico-economici ai proiectului "Dezvoltarea unui centru intermodal cu facilitate de acces la transportul rutier şi feroviar în zona Gării CFR din Episcopia Bihor", în urma realizării unui studiu de fezabilitate în acest sens.

"Oradea este un centru logistic foarte important pentru România, în partea de vest a ţării, iar cea mai mare parte a exporturilor României pleacă spre Uniunea Europeană. Este deci nevoie de un centru logistic important şi acest terminal intermodal rutier-feroviar rezolvă această problemă pentru anii următori", a declarat primarul Ilie Bolojan, miercuri, într-o conferinţă de presă premergătoare şedinţei de Consiliu Local de miercuri.

În zona gării CFR din Episcopia Bihor se vor realiza, aşadar, trei linii de căi ferate cu platforme betonate de încărcare-descărcare a mărfii, spaţii de depozitare pentru mărfuri, locuri de parcare pentru tiruri, clădiri administrative şi o zonă de servicii pentru agenţii economici.

Tot în cadrul proiectului, de-a lungul zonei industriale de la ieşirea din Oradea spre Sîntion se vor amenaja, pe ambele părţi ale Şoselei Borşului, benzi de colectare a traficului greu, iar deasupra sensului giratoriu de la intrarea în parcul industrial Eurobusiness va fi amenajat un pasaj suprateran, după modelul celor de la ieşirea din oraş spre Arad, Beiuş şi Aleşd.

Terminalul intermodal propus de Primăria Oradea urmează să fie realizat pe terenurile din perimetrul Direcţiei Antifraudă, pentru care Ministerul Finanţelor, prin ANAF, şi-a dat acordul să le cedeze pentru a fi trecute în domeniul public al municipalităţii. În schimb, parte din clădirile terminalului vor fi puse la dispoziţia ANAF pentru birouri.

De asemenea, consilierii locali au aprobat, miercuri, alocarea sumei de 236.000 lei pentru exproprierea a două suprafeţe de teren din zonă, de peste 21.000 metri pătraţi.

Municipalitatea a obţinut deja banii pentru realizarea documentaţiei tehnico-economice, în valoare de 1,4 milioane lei, din care contribuţia Uniunii Europene este de 1,2 milioane lei, iar cea a Primăriei Oradea de 28.000 lei, toate sumele fiind fără TVA.

Anul viitor, Primăria Oradea vrea să acceseze un alt grant pentru realizarea lucrărilor eşalonate pe 24 de luni. Valoarea totală a investiţiilor, inclusiv în realizarea drumurilor colectoare şi a pasajului rutier, se ridică la peste 24,2 milioane euro cu TVA. Din aceşti bani, pentru terminalul propriu-zis ar urma să fie folosiţi circa 10 milioane euro.

"Până la finalul acestui an ar trebui să finalizăm proiectul tehnic şi, după depunerea acestei documentaţii în vederea finanţării, am putea trece la organizarea procedurii de licitaţie în primele luni ale anului viitor. La final, vom organiza o licitaţie în vederea operării acestui terminal", a mai declarat Ilie Bolojan.