Sistemul de e-ticketing, vechi de 9 ani, al operatorului de transport din Oradea s-a defectat duminică după amiază şi a rămas "în pană" şi luni.

"În această dimineaţă am constatat că OTL ne întoarce în timp având reţeaua validată picată pe mai multe linii, posibil poate dispozitivele", a sesizat, luni, un cititor al BIHOREANULUI.

Defecţiunea a fost confirmată de directorul economic al OTL, Romeo Nica.

Acesta a afirmat că dispozitivele de validare a abonamentelor şi biletelor electronice nu funcţionează din cauza unei defecţiuni a platformei care calculează data, astfel că portofelele electronice apar ca fiind "nevalabile".

Pe validatoarele de carduri apare data 10/10/10. Şi călătorii care-şi compostează biletele de hârtie fac o călătorie în timp, pe acestea fiind scris anul 1999, aşa cum se vede şi pe "biletele martor" (foto) folosite de controlori pentru a verifica aparatele din tramvaie şi autobuze.

"Sistemul de e-ticketing foloseşte locaţia. Aceasta este dată de un echipament care este legat la placa GPS a platformei. De duminică după amiaza, soft-ul de la placa GPS are o problemă tehnică privind calcularea datei, având în vedere că sistemul de e-ticketing este vechi de 9 ani. Furnizorul echipamentului, firma Radcom Bucureşti, lucrează să repare soft-ul şi să-l updateze", a declarat pentru BIHOREANUL Romeo Nica.

Astfel, controlorii OTL întâmpină dificultăţi în efectuarea controalelor, defecţiunea încurajând călătoriile "la negru".

"La călătorii cu bilete verifică să se vadă anul 1999 (n.r. – acest lucru însemând că biletul a fost compostat recent), iar la abonamentele sub formă de card electronic verifică să-l aibă fizic şi merge pe încredere", a explicat Romeo Nica.

Pe de altă parte, sistemele de plată prin SMS şi direct cu cardul bancar în mijloacele de transport funcţionează.

Este de aşteptat ca defecţiunea la sistemul de e-ticketing să fie reparată în cursul zilei de luni.

Merită precizat că OTL a pregătit caietul de sarcini pentru dezvoltarea şi îmbunătăţirea sistemului e-ticketing din Oradea, în acest scop fiind alocată suma de 375.000 euro. Operatorul de transport urmează să organizeze o licitaţie pentru acest proiect.

În urma implementării, călătorii vor avea la îndemână şi o aplicaţie pe mobil care va arăta în timp real când urmează să vină tramvaiele şi autobuzele într-o anume staţie din oraş. De asemenea, panourile din staţii vor fi mai numeroase arătând şi ele timpii de aşteptare în timp real.