Mai multe firme de transport primesc oficial licențele de traseu pentru operarea unor curse de autobuz în diferite zone ale județului Bihor, după ce consilierii județeni au votat asta în unanimitate joi, într-o ședință ordinară. Totodată, aleșii bihorenilor au aprobat noile tarife pentru zonele adjudecate de aceste firme.

Din diferite motive - contestații, lipsă ofertanți, oferte neconforme - nu s-au găsit încă operatori de transport pentru toate cele 24 de loturi în care a fost împărțit județul Bihor. 

Traseele și noii operatori 

Astfel, joi au fost acordate în total, prin votul consilierilor județeni, 13 licențe de traseu, acestea fiind adjudecate în urma unor licitații organizate de Consiliul Județean Bihor.

Lot 1 (traseele Oradea - Voievozi, Oradea – Derna - Marghita, Oradea - Spinuș, Varzari - Marghita, Cuzap - Marghita): asocierea formată din SC AUTOROS ABC SRL (lider) și SC CATAMAD SRL; Valoarea ofertei: 5.328.156,12 lei, fără TVA

Lot 2 (traseele Oșorhei - Oradea, Oradea - Cheriu, Oradea - Felcheriu, Oradea - Husasău de Criș, Oradea - Serghiș): SC ACULAR COM SRL; Valoarea ofertei: 12.025.622,98 lei, fără TVA

Lot 3 (traseele Oradea - Ineu și Oradea - Borșa – Săbolciu): asocierea formată din S.C. AUTOROS ABC S.R.L. (lider) și S.C. REGAL TRAVEL S.R.L.; Valoarea ofertei: 4.586.951,74 lei, fără TVA

Lot 4 (traseele Oradea - Sântimreu, Oradea - Cenaloș, Oradea - Burzuc): S.C. SCORTE TRANS COM S.R.L.; Valoarea ofertei: 12.512.176,81 lei, fără TVA

Lot 5 (traseele Diosig - Oradea, Parhida - Oradea, Sânicolau de Munte – Oradea): asocierea formată din S.C. AUTOROS ABC S.R.L., S.C. REGAL TRAVEL S.R.L. și S.C. ANDY TRANS TOURS SERV S.R.L.; Valoarea ofertei: 12.512.176,81 lei, fără TVA

Lot 6 (traseele Sălacea - Oradea, Oradea - Cheșereu, Oradea - Valea lui Mihai - Șimian, Albiș – Cadea): asocierea formată din S.C. AUTOROS ABC S.R.L. (lider) și S.C. REGAL TRAVEL S.R.L.; Valoarea ofertei: 6.474.642,93 lei, fără TVA

Lot 10 (traseele Chișlaz - Misca, Chiraleu - Marghita, Marghita - Fancica, Cubulcut – Săcueni – Marghita): S.C. KASZONI S.R.L.; Valoarea ofertei: 1.479.314,97 lei, fără TVA;;

Lot 12 (traseele Oradea - Miheleu, Gepiș - Oradea, Oradea - Săldăbagiu Mic, Oradea – Vintere): S.C. SCORTE TRANS S.R.L.; Valoarea ofertei: 7.632.685,13 lei, fără TVA

Lot 14 (traseele Oradea - Palota, Oradea -  Cheresig, Oradea - Ateaș, Roit – Salonta): S.C. TESAN PREST S.R.L.; Valoarea ofertei: 13.161.763,65 lei, fără TVA

Lot 19 (traseele Beiuș - Săliște de Beiuș, Burda - Beiuș, Beiuș – Cresuia – Burda): asocierea formată din S.C. ALVECO S.R.L., S.C. SILVION TRANS S.R.L. și S.C. PIDES TRANS S.R.L.; Valoarea ofertei: 2.716.158,90 lei, fără TVA

Lot 21 (traseesle Baraj Leșu - Bulz - Borod, Cornițel - Aleșd - Oradea, Aleșd - Oradea, Bratca – Oradea): S.C. GAD ASER TRANS S.R.L.; Valoarea ofertei: 4.408.362,00 lei, fără TVA

Lot 22 (traseele Cornet - Aleșd, Luncșoara - Aleșd, Oradea – Vârciorog): asocierea formată din S.C. OVIS TOURS.R.L. și S.C. GAD ASER TRANS S.R.L.; Valoarea ofertei: 4.466.091,00 lei, fără TVA;;

Lot 24 (traseele Forău - Beiuș, Feneriș - Beiuș, Beiuș - Tărcăița, Beiuș - Sânmartin de Beiuș, Lazuri de Beiuș - Beiuș, Vălani de Pomezeu – Beiuș): asocierea formată din S.C. ALVECO S.R.L. și S.C. UNIMIGU S.R.L.; Valoarea ofertei: 2.208.191,37 lei, fără TVA.

Mai scump 

Tot joi au fost aprobate tarifele pe care aceste firme le vor practica pe traseele stabilite. Acestea diferă în funcție de lot și distanța parcursă. 

Vezi lista lor completă, mai jos:

Există însă deja și nemulțumiri în privința acestor tarife. BIHOREANUL a primit, de pildă, o sesizare din partea unei navetiste care spune că, pe traseul Oradea - Șerghiș (sat din comuna Vârciorog), firma Acular ar urma să practice prețuri majorate cu 50% la abonamente și cu 100% la bilete, lucru care, evident, îi revoltă pe mulți dintre călători. 

Întrebat de BIHOREANUL despre nivelul prețurilor stabilite de noii operatori și despre nemulțumiri ale călătorilor, Mircea Mălan, vicepreședinte al Consiliului Județean Bihor, a spus că problema transportului intrajudețean de persoane este una „extrem de complicată la nivelul întregii țări”. El a spus că nivelul salariilor angajaților acestor firme, precum și prețul combustibilului a crescut. 

Acesta a explicat că există niște „realități care nu pot fi controlate”, cum ar fi faptul că navetiștii care lucrează în parcurile industriale din Oradea sunt transportați direct de angajatori și că, pe de altă parte, populația din mediul rural, în special în localitățile situate la mari distanțe de centre urbane, cum e Oradea, a migrat spre orașe, astfel că posibilii clienți sunt puțini, iar unele autobuze circulă „goale sau cu una sau două persoane”. 

Mălan a explicat că CJ Bihor a împărțit județul în 24 de loturi care să cuprindă și trasee profitabile și trasee nerentabile, astfel încât pentru fiecare operator să existe un echilibru. 

Cât despre prețuri, vicepreședintele CJ a spus că unii dintre operatori circulă, de fapt, cu prețuri mai mici decât cele cu care s-au prezentat la licitație, fiindcă vor să-și păstreze clienții. Totodată, Mălan spune că se poată discuții cu primarii din comunele vizate și cu firmele de transport pentru optimizarea orarelor și tarifelor. 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!