Prezent vineri la Oradea, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, a asistat la semnarea contractului dintre Consiliul Județean Bihor și firmele care vor construi cei aproape 6 kilometri ai șoselei de centură Sânmartin, care trebuie să fie gata anul viitor.

„Un exemplu de succes”

Contractul, în valoare de 148,9 milioane lei fără TVA, a fost semnat cu reprezentanții firmelor care au câștigat licitația organizată în acest scop de CJ Bihor, în baza unui parteneriat încheiat cu CNAIR, și anume asocierea Construcții Erbașu, Drumuri Orășenești, Procons Group și Vahostav SK.

„Acest proiect trebuie finalizat în 14 luni (în anul 2023), 2 luni vor fi alocate perioadei de proiectare și 12 luni celei de execuție”, precizează un comunicat dat publicității de CNAIR.

Potrivit acestuia, proiectul „este un exemplu de succes pentru demersurile pe care Compania le face împreună cu autoritățile locale”, în contextul în care există 41 asemenea protocoale semnate cu autorități locale din mai multe județe.

Pe de altă parte, la semnarea contractului a mai asistat și directorul Direcției Regionale Drumuri și Poduri Cluj Napoca, Eugen Cecan, DRDP fiind structura regională a CNAIR pentru regiunea Nord-Vest.

Inițiat de CJ Bihor

Așa cum BIHOREANUL a mai relatat, licitația pentru construirea centurii Sânmartin, din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare, a fost lansată de CJ Bihor în luna decembrie a anului trecut, însuși proiectul fiind inițiat de administrația județeană, la fel ca altele în parteneriat cu CNAIR, precum cele pentru construirea șoselei de centură a orașului Aleșd și respectiv a municipiului Beiuș.

Traseul centurii Sânmartin va porni din Oradea, din strada Iancu de Hunedoara (din zona intersecţiei cu centura municipiului), şi va ocoli atât localitatea Sânmartin, cât şi staţiunile Băile 1 Mai şi Băile Felix, făcând joncţiunea cu DN 76 Oradea – Deva în zona intersecţiei cu drumul spre Cordău.

Pe cei 5,7 kilometri vor fi realizate şi trei poduri, două pasaje supraterane, un viaduct şi trei intersecţii giratorii. Suplimentar, pentru a asigura conectarea dintre DN76 şi noua şosea de centură, este prevăzut şi un drum de legătură de aproximativ 900 de metri lungime, în dreptul giraţiei de la intrarea în localitatea Sânmartin, în zona "cartierului ANL".

De la centuri la Autostradă

Pe de altă parte, comunicatul CNAIR arată că directorul General al Companiei a discutat cu președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, și despre celelalte proiecte de interes pentru această zonă.

Unul dintre ele este cel al Autostrăzii Transilvania, pentru proiectarea și execuția subsecțiunii 3C1, Suplacu de Barcău – Chiribiș, pentru care a fost desemnată câștigătoare asocierea Construcții Erbașu și Vahostav SK (la prețul de 542,956 milioane de lei, fără TVA), oferta fiind, însă, în reevaluare, după o decizie a Curții de Apel București.

De asemenea, pentru Subsecțiunea 3C2, Chiribiș - Biharia, contractul încheiat în august 2020 cu asocierea Trameco, Drumuri Bihor, Drum Asfalt (din grupul orădean Selina), Vahostav (Slovacia) și Water Drilings (București) a fost reziliat în data de 12 mai 2022, iar CNAIR „a început deja pregătirea documentației pentru lansarea în licitație, în luna iunie, a contractului pentru proiectarea și execuția celor 28,55 de km ai acestei secțiuni”.

Directorul CNAIR și președintele CJ Bihor au discutat, totodată, despre proiectul legăturii dintre Centura Oradea și Autostrada Transilvania, la care lucrările au fost începute recent de compania Strabag, despre proiectul Drumului Expres Oradea – Arad, cel al centurii Aleșd, la care lucrările au început chiar vineri, și cel al centurii Beiuș, unde licitația este în derulare. 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!