România a intrat vineri în campanie electorală. Candidaţii înscrişi în cursă au la dispoziţie 30 de zile pentru a-şi convinge alegătorii să-i voteze, însă nu au voie să-şi facă reclamă pe bannere electorale, în cadrul unor spectacole sau oferind mici cadouri.

De asemenea, candidaţii nu au voie să îşi facă publicitate pe vehicule, să aibă maşini inscripţionate cu sloganuri de campanie sau care să difuzeze materiale audio. 

Ei pot să-şi facă doar fişe electorale cu dimensiuni de cel mult 500 mm o latură şi 350 mm cealaltă latură, broşuri, pliante sau materiale publicitare difuzate în mass-media.

Mai mult, pentru a evita mituirea electoratului, legea interzice donaţiile făcute de persoane juridice, instituţii, sindicate şi cetăţeni străini, impune ca toate plăţile să se facă prin bănci pentru a putea fi urmărite şi obligă candidaţii la un buget maximal.

Citeşte şi articolul:

Îi alegi pe banii tăi! Candidaţii la alegerile locale vor fi obligaţi la austeritate financiară