Ministerul Mediului a lansat, marţi, programul Rabla Clasic, cu un buget de 405 milioane de lei, care se estimează că va fi împărţit între 60.000 de proprietari de maşini vechi şi poluante, care aleg să-şi cumpere o maşină nouă.

Valoarea primei de casare a autoturismelor a rămas 6.500 de lei, care poate creşte cu 1.000 de lei, dacă beneficiarul alege o maşină nouă cu emisii de 96 de g de CO2 per km.

De asemenea, s-a introdus un eco-bonus nou, în valoare de 1.000 de lei, care se acordă celor care aleg o maşină cu sistem GPL sau GNC.

Ministerul Mediului a mai anunţat că a crescut eco-bonusul pentru maşinile hibride convenţional (care nu se încarcă la priză) de la 1.700 de lei la 2.500 de lei. 

„Partea frumoasă a acestui program este că puteți adăuga peste prima de casare două eco-bonusuri și, astfel, suma decontată de noi din costul mașinii poate să depășească 2.000 de euro. Dau și un exemplu, ca să fie clar pentru toată lumea: dacă vreunul dintre voi alege să cumpere o mașină hibrid convențional, cu un prag de emisii de 96 de g CO2, i se va putea deconta din costul mașinii peste 2.000 de euro”, a declarat ministrul Costel Alexe, potrivit unui comunicat de presă.

O altă noutate a programului în acest an este că românii pot să-şi cumpere cu prima de casare şi o motocicletă. În această situaţie, prima este de 3.500 de lei.

Doritorii care vor să obţină voucherele Rabla clasic trebuie să obțină de la dealeri cererea de înscriere în program, care are o valabilitate de până la 120 de zile, apoi să caseze o maşină veche şi să încheie formalităţile de achiziţie a vehiculului nou.

Pe de altă parte, Ministerul Mediului a anunţat că se lucrează la modificarea procedurii programului, astfel încât prezența fizică a beneficiarului la sediul dealerului să nu mai fie necesară.