Scandalul iscat în jurul piesei de teatru "Blonda, chiorul şi piticul" a contrabalansat, pe nedrept, curiozitatea publicului de artă bucureştean. Despre spectacolul de teatru de la Sala Dalles s-a discutat asurzitor, deşi criticii îl consideră mediocru, în timp ce satira violentă din expoziţia "Despre Elena, în general", de la Galeria Simeza, s-a topit rapid în agenda ultimelor săptămâni.

Vernisată pe 11 mai, expoziţia pictoriţei Marilena Murariu (57 ani) cuprinde 17 lucrări în care silueta grotesc-erotizată a Elenei Ceauşescu însoţeşte câteva dintre cele mai notorii figuri ale tranziţiei autohtone. Artista crede că spiritul destrăbălat al Elenei Ceuşescu a bântuit şi a organizat întreaga lume postdecembristă românească.

În tablourile Marilenei Murariu, Elena Ceauşescu îl naşte pe Adrian Severin, dansează french can-can alături de Elena Udrea şi EBA, e prinsă într-un tango frenetic cu Victor Stănculescu, e potul unei partide de poker dintre Ion Iliescu, Petre Roman şi Gelu Voican-Voiculescu, e dezmierdată de Traian Băsescu, sedusă de Gabriel Oprea şi se oferă răbdător lui Radu Mazăre.

De pe pereţii Galeriei Simeza, sexul gol al Elenei Ceauşescu, pictat realist şi fremătător de Marilena Murariu, ameninţă să resoarbă întreaga faună pe care a expulzat-o în ultimii 21 de ani, scrie Evenimentul Zilei, care publică imagini cu toate tablourile.

În ce-l priveşte pe acela cu Elena Udrea dezgolită, alături de "savanta de renume mondial" şi de fiica lui Traian Băsescu, artista are explicaţia ei. "Nu sexul este arma lor, ci neruşinarea. Obscenitatea. Atâta au putut să ne arate şi asta ne arată în fiecare zi", spune Marilena Murariu.