Două trenuri, unul cu 280 de călători care circula pe ruta Arad - București și unul de marfă, încărcat cu mașini Ford aflat în drum spre portul Constanța, s-au lovit luni dimineață în Teleorman.

După ce inițial CFR a prezentat o altă versiune a evenimentelor, care excludea un impact între cele două garnituri, luni după amiază, la aproximativ 10 ore după accident, atât directorul Agenției de Investigație Feroviară, Laurențiu Dumitru, cât și directorul CFR, Traian Preoteasa, au anunțat că a existat, de fapt, o ciocnire violentă a trenurilor, provocată de o eroare imensă a mecanicului celui de călători, care n-a oprit la culoarea roșie a unui semafor.

Trei vagoane deraiate, mașini pe șine

Impactul dintre cele două trenuri s-a petrecut în dimineața de luni, în jurul orei 4 dimineața, la intrarea în stația Roșiori - Nord, și a făcut ca trei vagoane ale celui de marfă să deraieze, iar mai multe mașini să cadă pe calea și în jurul căii ferate. 

Într-o primă informare, Compania Națională de Căi Ferate n-a pomenit de vreun impact, susținând, din contră, că acesta nu s-ar fi produs și că „două vagoane din compunerea unui tren privat de marfă au deraiat și unul s-a răsturnat”, iar „din primele informații, trei pasageri din trenul IR 1822 Arad - București Nord, aflat în spatele trenului de marfă deraiat, în momentul frânării de urgență a trenului s-au lovit, aceștia fiind preluați de echipaje medicale”. 

Ciocnire „violentă”

După câteva ore, Laurențiu Dumitru, directorul Agenției de Investigație Feroviară, a afirmat că trenul de pasageri l-a lovit „violent” pe cel de marfă. 

„Nu vorbim de ipoteze. Putem spune ce s-a întâmplat. La ora 3.55 un tren de călători care circula pe ruta Arad-București Nord, la intrarea în stația Roșiori Nord, a ajuns din urmă un tren de marfă încărcat cu mașini Ford. În urma acestei ajungeri din urmă și tamponări violente fiind deraiate ultimele trei vagoane din trenul de marfă”, a declarat Laurențiu Dumitru, directorul Agenției care cercetează cauzele accidentului la Digi24.ro. Acesta a adăugat că mecanicul trenului de pasageri a trecut pe semnalul roșu de cale ferată.

În trenul de călători se aflau 280 de pasageri. 

Conform ISU Teleorman, 12 persoane au fost rănite: patru persoane au ajuns la spital, iar celelalte opt au primit îngrijiri la locul incidentului şi nu s-a impus transportul lor la Urgențe. 

Șeful CFR: Mecanicul n-a oprit la semaforul roșu

Ulterior, și Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători, a declarat în emisiunea „România în Direct” de la Europa FM că incidentul feroviar din Teleorman s-a petrecut din vina mecanicului, care nu a oprit la semnalul roșu.

„Vin de la Roșiori, de la locul faptei și am văzut cu ochii mei ce s-a întâmplat. A fost un tren de călători în spatele unui tren de marfă și aici este prima eroare, un tren de călători nu merge niciodată în spatele unui tren de marfă, dar asta este o altă problemă, și un mecanic care spune că a văzut semnalul roșu și a mers puțin mai încet sperând să i se facă verde în continuare. Nu mă întrebați detaliile, le va da dânsul, este o echipă de anchetă a autorității de investigare.”

Preoteasa a afirmat că mecanicul n-ar fi oprit trenul, ci ar fi ales să meargă încet crezând că se va schimba culoarea semaforului: „Din punct de vedere tehnic existau toate premisele ca trenul să se oprească în spațiu util, mecanicul a mers mai departe pe răspunderea lui izolând practic sistemul de siguranță, mergând încet crezând că se face verde. Între timp a observat că nu i s-a făcut linie liberă, a frânat și de aia s-a întâmplat un incident minor.”

Șeful CFR susține că nu s-ar fi putut întâmpla un „incident major”, căci trenul ar fi fost frânat de sistemele de siguranță. 

Compania Națională de Căi Ferate a trimis la 10 ore de la petrecerea accidentului și o nouă informare în care evenimentul este descris ca un accident provocat din cauza unui mecanic.

Compania a rectificat, astfel, ceea ce publicase inițial, întărind, practic, spusele șefului CFR Călători la Eurpa FM privind felul în care s-au derulat evenimentele.

Reevaluare a personalului

Totodată, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), Rodrigo Maxim, a afirmat pentru Libertatea.ro că mecanicul trenului de pasageri nu era încă suficient de bine pregătit. 

Pe de altă parte, Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a declarat luni, la Digi24, că va fi declanșată o reevaluare a personalului de siguranță feroviară, din ordinul ministrului. 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!