Un accident feroviar s-a petrecut sâmbătă seara în Gara Galați. O locomotivă a lovit un vagon la care trebuia să se cupleze, iar conductorul, o femeie de 53 de ani, a murit în urma impactului. Alte trei persoane, printre care o pasageră, au fost rănite și transportate la spital.

„CFR Călători informează că în această seară, în stația Galați, la cuplarea locomotivei la garnitură pentru formarea trenului Regio 7576 în relația Galați – Mărășești a fost tamponat primul vagon. Din primele informații, în urma impactului, au fost rănite patru persoane: mecanicul, conductorul, șeful de tren și un călător. Au fost solicitate serviciul de Ambulanță, răniții fiind preluați de echipajele medicale pentru acordarea de îngrijiri de specialitate. Totodată au fost avariate locomotiva și vagonul. Cauzele care au generat acest accident vor fi stabilite de echipa de cercetare aflată la fața locului. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile create de acest incident”, a transmis CFR.

Ulterior, reprezentanții operatorului feroviar au revenit, confirmând că, în accident, a murit conductorul trenului. 

„Urmare accidentului feroviar care s-a produs în această seară, în stația Galați, CFR Călători anunță cu regret că doamna conductor a trenului R 7576, a decedat la spital. Inițial a fost stabilizată pe peron și în drum spre spital de către serviciul Ambulanță ajuns la fața locului, dar un nou stop cardio respirator survenit la spital, i-a fost fatal. CFR Călători prezintă condoleanțe și va acorda întregul sprijin familiei îndoliate”, a transmis CFR, într-un comunicat de presă.

Conform Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Galaţi, femeia în vârstă de 53 de ani a suferit stopuri cardio-respiratorii repetate, aceasta decedând la Spitalul Judeţean de Urgenţă, notează Digi24.ro. 

Inquam Photos / Ovidiu Iordachi

Au fost răniți și mecanicul, șeful de tren și o pasageră.

O posibilă cauză a accidentului ar fi fost o defecțiune tehnică. Conductorul locomotivei avea o experiență de 15 ani în domeniu. 

Potrivit directorului CFR, Traian Preoteasa, la manevra de cuplare, din cauza vitezei mari, locomotiva a intrat în garnitură. Locomotiva trebuia să intre cu viteza de maximum 10 kilometri la oră, dar a avut cel puțin 30 de kilometri pe oră, informează Digi24.ro. Conductorul ar fi vrut să frâneze, dar locomotiva nu ar fi răspuns comenzilor. Este vorba de o locomotivă veche, dar cu reviziile la zi, confom directorului CFR.

Este al doilea accident feroviar din România în această lună. În județul Teleorman, două trenuri, unul cu 280 de călători care circula pe ruta Arad - București și unul de marfă, încărcat cu mașini Ford aflat în drum spre portul Constanța, s-au lovit. După ce inițial CFR a prezentat o altă versiune a evenimentelor, care excludea un impact între cele două garnituri, la aproximativ 10 ore după accident, atât directorul Agenției de Investigație Feroviară, Laurențiu Dumitru, cât și directorul CFR, Traian Preoteasa, au anunțat că a existat, de fapt, o ciocnire violentă a trenurilor, provocată de o eroare imensă a mecanicului celui de călători, care n-a oprit la culoarea roșie a unui semafor.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!