PDL-ista Adelina Coste a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că în calitatea ei de ales local a primit spre consultare pachetul de măsuri elaborat ca urmare a studiului privind planul de transport urban din Oradea realizat la comanda OTL de firma Incertrans din Bucureşti.
Adelina Coste a criticat câteva dintre măsurile propuse, aflate, ce-i drept, încă în lucru, spunând că acestea sunt "discriminatorii şi anticoncurenţiale". "Una dintre măsurile propuse de Incertrans este acordarea de gratuitate pe mijloacele de transport în comun pentru pensionari doar între anumite ore. Abonamentul gratuit pentru pensionari reprezintă un drept al acestei categorii sociale, care trebuie să fie exercitat fără restricţii, şi nicidecum o sinecură acordată de municipalitate pentru a fi utilizată condiţionat în afara orelor de vârf", a spus Coste.
De asemenea, PDL-ista a criticat şi propunerea potrivit căreia OTL ar trebui să introducă o taxă pentru operatorii judeţeni pentru "acoperirea disfuncţionalităţilor pe care le produce traficul prin autobuzele interurbane infrastructurii municipiului".
"Din punctul meu de vedere, o astfel de taxă-contribuţie nu se justifică, atâta vreme cât pentru aceste mijloace de transport în comun s-au achitat impozitele aferente la bugetele locale şi acestea se încadrează în limitele de gabarit general admise pe infrastructura municipiului", susţine Adelina Coste.
Consilierului local i s-a părut absurdă şi propunerea potrivit căreia biletele la concerte sau manifestări din Oradea să includă şi preţul a două călătorii cu mijloacele de transport în comun. "Este o propunere cel puţin neserioasă, care nu va fi agreată de publicul spectator, din mai multe motive: preţul biletelor va creşte, la concert sau la teatru nu se merge în ţinută casual, ca la stadion, spectacolele se încheie, de regulă, după retragerea vehiculelor OTL în depou...", a spus PDL-ista.
Adelinei Coste nu i s-au părut necesare nici măsuri precum posibilitatea desfiinţării tronsonului de linie de tramvai spre Ioşia Sud, pe motiv că nu ar exista destui călători, şi nici cea care prevede eliminarea staţiilor de taxi din apropierea celor de îmbarcare-debarcare ale OTL. "Consider că ne aflăm din nou în faţa unei măsuri discriminatorii, anticoncurenţiale, care instituie poziţia de monopol a OTL şi care se ca repercuta tot asupra călătorului care va fi nevoit să suporte contravaloarea suplimentară a transportului urban", a spus aceasta.
Coste a declarat joi că şi-a depus obiecţiile la acest plan de măsuri propus de Incertrans în scris, sperând că măsurile nu vor fi aplicate de OTL.
Pe de altă parte, în aceeaşi conferinţă de presă, Adelina Coste s-a arătat nemulţumită de modul în care a fost pus în practică sistemul e-ticketing, pensionarii fiind nevoiţi să stea la cozi imense pentru a-şi personaliza cardul. "Tatăl meu a mers de patru ori până să reuşească să obţină cadrul. În plus, mi-au povestit şi pensionarii din organizaţia noastră de seniori. Cred că era mai uşor să le trimită un formular prin poştă şi, dacă doresc card de călătorie, să-l completeze şi să-l retrimită", a încheiat Coste.